اختصاصی گیلانیان : عوامل شهرداری و شورای شهر رشت چند روزی است که موضوع مسیر (ژ5) را در بوق کرنا کردند تا به شهروندان بگویند اگر عملا قادر به انجام کاری نیستیم ولی می توانیم نقشه های خوب بکشیم و خوب و با آب و تاب توصیف کنیم که همانا وصف العیش ، نصف العیش است .
حضرات در تلاشند برای اثبات وجود هر ازگاهی یک نقشه را از بالا و بعدا از پایین ، سپس از از یمین و عاقبت از یسار طرح و با یک دور همی و با تعارف تکه پاره کردن و حق جلسه منظور کردند و آمار جلسات را بالا بردن در مورد نقشه نخ نما شده شد حرافی کنند و مسیر (ژ 5) از جمله این عمل خارق العاده است .
وقتی گفته می شود حضرات بیشتر مرد حرفند تا عمل به این دلیل است که از پس تمام حرف های زده شده نتوانستند عملی به رویت شهروندان برسانند تا حقوقی که بابت پست های خود می گیرند و یا از قبل پست خود از امتیازاتی بهره مند می شوند با خوشنودی شهروندان حلالش کنند .
بعنوان مثال :
1 - لشگر 64 پیاده ارومیه با حدود 70 هکتار وسعت در داخل شهر قرار داشت مسئولان شهری طی تلاش سه ساله توانستند مجوز خیابان بلوار امام را از داخل این پادگان بگیرند و اجرا کنند و به بهره برداری برسانند ولی شهر رشت بیش از 30 سال است که نتوانست خیابان پاسداران جنب نیروی دریای را با توجه به ترافیک سنگین وقت اداری تعریض نماید .
2 - از سال 90 تا کنون مسئولان شهری مرتب در مورد کمربندی دور شهر داد سخن می دهند و با صرف هزینه تبلیغات گسترده می کنند ولی بعد از 7 سال هنوز در خم یک کوچه هستند مثل اینکه تا سوت قطار موعود رشت قزوین به صدا درنیاید حضرات از خواب شیرین بیدار نمی شوند .
ایرنا در 1/28/ 90 نوشت : ساخت کمربندی جدید شهر رشت بزودی آغاز می شود . محمود فریدونی در دیدار با اعضای خانه مطبوعات گیلان افزود : کمربندی دوم شهر رشت به طول 11کیلومتر در شرف انجام است که بزودی جهت تسهیل در تردد شهروندان عملیات اجرایی آن آغاز شود !؟
خبرگزاری مهر در ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ نوشت : کمربندی جدید شهر رشت جوابگوی 50 سال آینده است. شهردار کلانشهر رشت گفت: کمربندی جدید این شهر با باند کند رو و تندرو و مسیری که برای قطار شهری پیش بینی شده و جوابگوی 50 سال آینده است.
خبرگزاری ایسنا - یکشنبه ۱۸ بهمن ماه، ۱۳۹۴
آرش امیرلو در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه گیلان،گفت:مهمترین پروژه آزادسازی معابر و تملک شهری، احداث کمربندی ۱۴ کیلومتری شمال شهر (حد فاصل بلوار امام رضا(ع) - تا میدان جهاد) به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز می شود.
وی با بیان اینکه این خیابان به عرض ۲۰ متری از حد فاصل بلوار امام رضا (ع) در منطقه سه شهرداری رشت آغاز و به میدان جهاد در منطقه یک می رسد،افزود: طول این مسیر 13 هزارو ۸۰۲ متر است که 8 هزارو ۵۶ متر آن در منطقه سه و 5 هزارو ۷۴۶ متر آن در منطقه یک قرار دارد.
مدیران عمران شهری آنقدر به توان عملیاتی و اعتبارات و هماهنگی های بین خودشان اطمینان داشتند که ایسنای در مورخه مدیر عامل سازمان عمران شهرداری رشت از افتتاح کمربندی شمال رشت در سال آینده خبرداد !؟
وبسایت رسمی روزنامه خزر نیز در مورخه ۱۸ / ۱۱ / ۹۴ نوشت : کمربندی جدید در شمال شهر رشت احداث می شود. مدیر عامل سازمان عمران شهرداری رشت گفت:عملیات اجرایی مهمترین پروژه آزادسازی معابر و تملک شهری با احداث کمربندی ۱۴ کیلومتری شمال شهر سه شنبه ۲۰ بهمن ماه آغاز می شود.
خبرگزاری فارس در مورخه ۱۳۹۵/۱۰/۰۶ فراخوان سرمایه گذاری ۲ مسیر جایگزین کمربندی رشت قبل از آغاز سال ۹۶. وی (رضا رسولی) با بیان اینکه دو مسیر جایگزین با هزینه کمتر برای کمربندی رشت تعیین شده است، تصریح کرد: مسیر نخست از دارسازی تا یخ سازی بوده که بسته سرمایه گذاری آن آماده شده و برای دستور نهایی باید وارد صحن شورای شهر رشت شود.
عضو شورای اسلامی شهر رشت مسیر دوم را میدان گیل به احمد گوراب رشت عنوان کرد و گفت: این بخش نیز در هیأت عالی سرمایه گذاری تصویب شده و باید وارد صحن شورا شود و پس از تصویب در شورا فراخوان و جذب سرمایه گذار انجام می شود.
دیار میرزا به نقل از ایرنا در تاریخ 95/10/4 نوشت : مراسم کلنگ آغاز عملیات اجرایی پروژه آزادسازی معابر و تملک شهری کلانشهر رشت برای احداث کمربندی ۱۴ کیلومتری شمال شهر حد فاصل بلوار امام رضا تا میدان جهاد (دارسازی) بهمن ماه سال گذشته به زمین زده شد اما اجرای این پروژه تاکنون انجام نشده است . این پروژه به عرض ۲۰ متر و طول حدود ۱۴ کیلومتر حد فاصل بلوار امام رضا (ع) دارسازی در منطقه سه را به میدان جهاد در منطقه یک به هم متصل می کند.
سیدمحمدعلی ثابت قدم بیان داشت: بافت عمده ای از مسیر، حدفاصل بلوار امام خمینی تا میدان جهاد که نیازمند آزادسازی است، موجب ایجاد ایمنی در منطقه می شود.
روزنامه گیلان امروز – 17 مرداد 1396 نوشت : رونمایی از پروژه بزرگ رینگ شهری رشت دور شهر با ۴۳۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری
احداث خیابان ژ۵ است که آج بیشه را به پیربازار و گلزاران متصل کند. این خیابان ۲۰ متر عرض و ۱۱ کیلومتر و ۳۰۰ متر طول دارد، البته در بخشی از مسیر کانال انتقال آب عرض خیابان به ۳۵ متر هم می رسد. مسیر ژ۵ به دلیل کاهش بار ترافیکی محورهای ورودی و خروجی رشت در میادین جانبازان و ولی عصر (عج) و همچنین کمربندی شهید مدرس و بلوار دیلمان و گلباغ نماز نقش اساسی و کلیدی خواهد داشت. این مسیر از مقابل کارخانه کاله در ۵ کیلومتر، میدان جانبازان از محور کوچصفهان ـ رشت جدا شده و با حرکتی به طول ۹۲۰۰ در عرض ۲۰ متر و در مجاورت کانال آب ژ۵ با گذراندن چند پیچ تند به بلوار شهید انصاری می رسد.
و سرانجام در 28 تیر 97 باز همان سناریو تکرار شد اینبار از زبان نصرتی شهردار رشت : شهردار رشت: پروژه j۵ می تواند آینده ترافیکی رشت را پوشش دهد .
تابناک / به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، جلسه بررسی پروژه احداث خیابان j۵ یکشنبه ۲۴ تیرماه با حضور دکتر نصرتی شهردار رشت، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، جمعی از مدیران شهرداری و مشاوران پروژه در دفتر شهردار برگزار شد.
خلاصه اینکه مسیر کانال ژ 5 متعلق به آب منطقه ای است و دارای جاده دسترسی اختصاصی است و استفاده از این مسیر نیاز به هماهنگی با آب منطقه ای دارد که تا چندی قبل هیچ هماهنگی مطمئنی حاصل نشده بود . برای رضای خدا آب منطقه ای محبت کند خودش این مسیر را احداث نماید تا اعضای محترم شورا و شهردار و مدیر عامل سازمان عمران شهرداری و غیره از شر این کمربندی که هفت سال تمام همه ذهن و فکرشان را مشغول کرده خلاص شوند .