Saturday، 14 September 2024 | شنبه، 24 شهریور 1403
1 2

اختصاصی گیلانیان : می گویند حضرت علی (ع) بهنگام عبور از بازار قتی پارچه فروش را در سایه دید که مشغول عرضه کالاست به وی امر کرد در آفتاب اجناسش را عرضه نماید تا خریدار بتواند رنگ واقعی پارچه را ببیند .

این آموزه به این معنی است فروشنده نباید با استفاده از ترفند و سوء استفاده از عدم آگاهی خریدار کالای معیوب خود را به چند برابر ارزش واقعی به فروش برساند.

متاسفانه مخابرات گیلان مصداق بارز این این خلافکاری است که آگاهانه به مردم خود ظلم می کنند با عنوان اینترنت پرسرعت ضعیف ترین سرعت را ارائه می کند و در مقابل پول کلانی را از مشترک خود اخذ می نماید .

شرکت مخابرات گیلان که تلفن ثابت ، همراه و اینترنت آشنای اول را در اختیار دارد با علم بر اینکه خطوط تلفن ثابت جملگی معیوب و فاقد کشش اینترنت با سرعت بالا است مع الوصف اقدام به فروش اینترنت پرسرعت می نماید که در حقیقت مشترکان برخی از خطوط بسیار کمتر از چیزی که خریداری می نماید خدمات دریافت می نماید و هیچ مقامی هم توجهی به این مهم ندارد !

بعنوان مثال : به مشترک اینترنت 16 مگ به مبلغ 80 هزار تومان در ماه فروخته می شود در حالیکه خود مخابرات می داند خط مذکور بیشتر از 8 مگ کشش ندارد که این سرعت قیمتش 50 هزار تومان در ماه است در حالیکه همین مقدار فروخته شده به کمتر از حدود 4 مگ به ارزش 40 هزار تومان می باشد !

در این فقره مابه التفاوت پول زوری که مخابرات از مشترکان خود دریافت می نماید با توجه به وسعت خرابی خطط تلفن ثابت یک رقم نجومی است ؟؟

در بررسی خطی که 4 مگ سرعت به مبلغ 40 هزار تومان در ماه خریداری کرده بود بنا به شهادت کارشناسان مخابرات با سرعت 512 کیلو بایت به مبلغ 12500 تومان در ماه به او ارائه می شود؟

پس از تغییر خط تلفن ثابت همین مشترک به امید دریافت اینترنت بهتر باز به تایید کارشناس مستقر در 2020 سرعت مقرر حتی به کمتر از 512 کیلو بایت با قطع و وصل مداوم ارائه می شود !؟

با این اوصاف اینترنت آشنای اول نه تنها در اقع کم فرشی می کند بلکه بابت کم فروشی اشکار خود مبلغی نیز بعنوان ارزش افزده به پیوست تعرفه خود دریافت می نماید .

برخی از اصل منکر ارزش افزوده آشنای اول هستند و معتقدند مخابرات پهنای باندی از شرکت زیر ساخت اجاره می کند و در اختیار مشترکان خود  می گذارد و چون در این معامله حتی به تعهد خود عمل نمی کند بنابراین چیز اضافه ای تحویل نمی دهد تا مشمول ارزش افزوده شود !

اگر ما به التفاوت بهای خدمات مورد تعهد مخابرات با ارائه خدمات عملی دو، دوتا شود معلوم می شود مخابرات چه پول های نجومی ای بابت خدمات نداده دریافت می کند و تا کنون از این شرکت نخواسته چرا چنین ظلمی را به مردم را می دارد ؟!

امروزه سرعت اینترنت آشنای اول در محدوده ای از شهر به حدی پایین است که بارها و بارها مشترک به (دایل آپ) سابق درود می فرستد.

جالب است فروشندگان اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات حتی بابت انتقال اینترنت از خطی به خط دیگر در یک نقطه واحد ، هم هزینه انتقال و هم ارزش افزوده می گیرند ؟!

ارزش افزوده به حق یا ناحق در ازای عرضه کالا یا استفاده خدمات قابل تحمل است ولی انتقال اینترنت از یک خط به خطی دیگر چه استفاده افزوده ای دارد که باید بابت آن (ارزش افزوده) پرداخت کرد؟!

جالب است گفته شود جا به جایی خطوط که برای بهبود کیفیت خدمات صورت می گیرد نه تنها هیچ توفیری در دریافت خدمات اینترنت مخابرات گیلان ایجاد نمی کند بلکه ضعیف تر هم می شود و مشترک را در برزخ بلاتکلیفی می گذارد که : اینترنت پرسرعت خریداری کند ، پول کلان پرداخت نماید ، ارزش افزوده هم پرداخت نماید ولی یک دهم آنچه بهای آن را پرداخت می نماید هم حتی دریافت ننماید ؟!

چه کسی مسئول این همه بی عدالتی هاست ؟ معلوم نیست ! ظاهرا در مخابرات (حسینقلی خانی) است چون وقتی از سوی مسئول مرکز به یکی از مدیران زیر مجموعه ارجاع داده می شوی ، مدیر تافته جدا بافته در نهایت مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع برآشفته می شود که من نباید برای اصلاح کار مشترک نباید در این کارها ورود کنتم و قس علیهذا .

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان