Saturday، 07 December 2024 | شنبه، 17 آذر 1403
1 2

اختصاصی گیلانیان : ظاهرا شهرداری منطقه1 رشت جهت تامین هزینه های خود دست به ابتکارهای عجیب و غریبی می زند  که به تعبیر ظریفی بسیار نکوهیده است !؟

از جمله ابتکارهای شهرداری منطقه1 رشت برخورد عجیب و غریب با شهروند شاکی ، تغییر کاربری های خارج از اصول ، موافقت با احداث بنای فاقد دیوار اشاره کرد که داستان شنیدنی دارد.

دو تن از شهروندان مشترکا به شهرداری شکایت بردند که همسایه شان با زیر پا گذاشتن ضوابط شهرسازی دیوار مشرف به خانه همسایه را تخریب و تا دیوار همسایه تاسیساتی را تعبیه کرده است که این اقدام می تواند آرامش و آسایش همسایگان را خدشه دار می نماید .

شهرداری منطقه1 رشت روز اول یکی از شکات را تا حق ظهر روانه این اتاق آن اتاق کرد و در نهایت از وی درخواست سند مالکیت شکات نمود که شاکی با مشاهده بی مهری و بی محلی عوامل ذیمدخل از یک سو و غیر قابل هضم بودن تقاضای شهرداری از پیگیری شکایت دست کشید و ادامه پیگیری را به شاکی دوم سپرد .

روز بعد شاکی دوم به شهرداری مراجعه کرد که از وی نیز درخواست سند مالکیت شکات شد و هرچه به مسئول قسمت گفته شد با توجه به نشانی شکات می توان پرونده را از بایگانی گرفت موافقت نکرد که نکرد .

شاکی دوم راسا ساعت 9 و چند دقیقه به بایگانی فنی شهرداری مراجعه کرد که کارکنان این قسمت جز یک نفر مشغول صرف صبحانه در پشت میز اداره بودند یکی از کارکنان با لیوان چایی به پشت میز کارش مراجعه کرد و پس از شنیدن درخواست شاکی با تبختر تمام با درخواست وی مخالفت کرد .

روز سوم شاکی با سند مالکیت به شهرداری مراجعه کرد پس از دو روز آمد و شد در 2 اسفند 97 شکایتش را ثبت کردند ولی رسیدگی به شکایت وی را منوط به واریز کردن یکصد و سی تومان حق کارشناسی نمودند !؟

خوشبختانه مسئول صدور فیش کارشناسی در مرخصی بود و صدور فیش را به روز بعد موکول کردند !؟

این اتفاق فرصتی شد تا شاکی به اتاق شهردار (مدیر منطقه) مراجعه و دلیل اخد وجه کارشناسی از شاکی را جویا شود که ایشان در اداره حضور نداشتند و به معاون فنی حواله شد ؛ از بخت بد ایشان هم در اداره تشریف نداشتند و از آنجا به (شهربان) حواله شد و ایشان هم در اداره تشریف نداشتند ؟!

یعنی شاکی در شرایطی طبقات و اتاق ها را یکی پس از دیگری طی طریق می کرد که هیچیک از عوامل موثر از شهردار و معاون فنی و شهربان پشت میز خدمت خود حضور نداشتند!؟

شاکی پس از صرف وقت زیاد خسته و کوفته دست از پا درازتر در آخر وقت اداری با پرونده ای که تشکیل داده و زیر بغلش زده بودند از شهرداری خارج شد !

شاکی برای بار سوم در تاریخ 18 اسفند 97 یک سره به اتاق شهردار (مدیر منطقه) مراجعه کرد وقتی با غیبت شهردار مواجه شد طی یادداشتی خطاب به شهردار مبنی بر در صورت قابل رسیدگی بودن شکایت از طریق (اتوماسیون) دستور اقدام و در غیر اینصورت دستور امحاء پرونده را صادر نمایند ؛ اصل پرونده و نامه تحویل رییس دفتر شد.

صرفنظر از اینکه در محدوده شهرک شهید بهشتی بلوار دیلمان مجوز تجاری تا دو طبقه صادر می شود ولی ساختمان قدیمی موضوع شکایت شکات سه طبقه است و هر سه طبقه عنوان تجاری دارد !

به دلیل عدم اقدام شهرداری متشاکی دیوار مشرف به خانه همسایه را بطور کل حذف کرد و تا آب چک ساختمان که مماس با دیوار همسایه است زیر بنا برده و تاسیسات عدیده در این بخش تعبیه کرد و به جای دیوار بتنی نوعی دیوار چوبی با استفاده از ورق های شبیه ام دی اف  بنا کرده است .

وقتی شهرداری از شاکی حق کارشناسی برای بازدید مطالبه می نماید چگونه ممکن است پس از پایان کار این بنا (گواهی پایان کار) صادر می کند ؟ آیا برای صدور پایان کار، کار کارشناسی لازم نیست ؟ اگر کارشناسی شد آیا کارشناس خلاف ساختمانی اظهر من الشمس مهندسی که دستی برآتش هم دارد ندیده یا نادیده گرفته شد !؟

وقتی بنای مورد مناقشه مجوز (پیتزا ....) صادر می شد آیا بازرس اتحادیه از مکان بازدید نکرد و خلاف آشکارش را ندید ؟!

ادیوار چوبی آقای مهندس بگونه ای است که مکالمات کارگران این محل کسب را می شنوند و شب ها هم با صدای بهم ریختن ظرف و ظروف مورد استفاده از خواب بیدار می شوند و یا از آهنگ خرد کردن سبزیجات و امثالهم با (کارد) معذب هستند ؟!

ظاهرا شهرداری برای وصول درآمد برسر آسایش و آرامش شهروند هم معامله می کند، و شهروند ناگزیر است برای حفاظت از ضوابط شهرسازی و حفظ آرامش و اسایش به قوه قضایی مراجعه نماید .

تعجب اینجاست شهرداری که با انواع حیل کسب درآمد می کند چرا هر سال نسبت به عدم تامین بودجه مصوب خود می نالد !؟ مگر این درآمدها به حساب شهرداری منظور نمی شود؟!

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان