Friday، 26 April 2024 | جمعه، 07 اردیبهشت 1403
1 2

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمود مباحی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اسلامی این شهر با اشاره به انتخاب شهردار رشت توسط 9 نفر اعضای این شورا اظهار داشت: برابر ماده 71 تبصره یک آیین نامه قانون انتخاب شوراها باید شهردار را به وزارت کشور معرفی کنیم.وی با بیان اینکه این معرفی صورت گرفته است، افزود: حدود سه ماه طول می کشد تا حکم تصدی شهردار جدید از طرف وزارت کشور ابلاغ شود.

رئیس شورای شهر رشت، سید محمدعلی ثابت قدم را جوان ترین شهردار کلانشهر کشور معرفی کرد و بیان داشت: امیدواریم این شهردار جوان، رشت را از حالت سنتی خارج کند و به طرف پیشرفته شدن سوق دهد.

رئیس کمیسیون توسعه عمران شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه به موضوع گرفتن عوارض شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری رشت در بسیاری مواقع علاوه بر اعمال جریمه ساختمان از شهروند به نام تغییر کاربری عوارض می گیرد.

موسی ناصح با بیان اینکه اخذ عوارض شهرداری با عنوان تغییر کاربری جایگاه قانونی ندارد، افزود: با حفظ کاربری مسکونی از شهروند عوارض تغییر کاربری گرفته می شود که این امر جایگاه قانونی ندارد.وی درباره وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری رشت بیان کرد: تعدادی از کارگران شرکتی شهرداری به بخش خصوصی واگذار شدند اما با توجه به بررسی های صورت گرفته بیشتر این نیروهای شرکتی وضعیت خوبی ندارند.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه با این نیروهای کارگری با هتاکی برخورد می شود، اذعان کرد: کارگرانی که از بدنه شهرداری جدا و به بخش خصوصی واگذار شده اند حقوق آنها نادیده گرفته می شود و اعضای شورا باید کمک کنند تا این کارگران به حق و حقوق خود برسند.وی از سرپرست فعلی شهرداری رشت خواست تا وضعیت اخذ عوارض و همچنین نیروهای شرکتی را مورد بررسی قرار دهد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان