Monday، 19 May 2025 | دوشنبه، 29 اردیبهشت 1404
1 2

اختصاصی گیلانیان : روزی که موبایل وارد رشت شد تقریبا تمام سطح شهر از جمله بلوار دیلمان به راحتی از فایده این پدیده نوظهور بهره مند بود ولی زماینکه موبایل به (تلفن همراه) و یدک کش اینترنت شد محدوده آنتن دهیش محدود شد !؟

وقتی به متولیان (تلفن همراه) مراجعه می شود پاسخ شنیده می شود این تکنولوژی جدید است و برای پوشش تمام سطوح شهر نیاز به دکل دارد که شهروندان حاضر به اجاره دادن زمین به مخابرات یا شرکت زیر ساخت جهت نصب دکل نیستند .

البته پاسخ دهندگان توجه ندارند که قرارداد اجاره زمین برای دکل از قرارداد ترکمانچای هم بدتر است و از سوی دیگر هر اپراتوری بدون توجه به آن همه تبلیغات درست و نادرست در مورد تشعشعات ، در صدد نصب دکل های مستقل هستند ، باید هم شهروندان از واگذاری زمین امتناع کنند در چنین شرایطی این شرکت زیر ساخت هست که باید با استفاده از یک راهکار فنی و عملی دکل اپراتور ها را تجمیع کند تا این مشکل رفع شود .

جای تاسف دارد که بسیاری از تماس های همراه اول ساکنان بلوار دیلمان و برخی از اماکن دیگر شهر رشت به هدر می رود و برای تماس گیرنده به جای اینکه نفعی داشته باشد و یا مشکلی را رفع نماید؛ اولا : به دلیل عدم برقراری ارتباط زمان قابل توجهی را می گیرد و با اعصابش بازی می کند؛ ثانیا : ضمن از دست دادن زمان بار هزینه بی فایده ای را تحمل می نماید و از همه مهمتر تحمل دهن کجی تلفن موبایل است : مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد تماس شما از طریق پیامک به ایشان ارسال خواهد شد !

البته این مشکل فقط در تلفن همراه نیست بلکه شامل اینترنت هم می شود که گاهی در حال برقراری ارتباط به کما می رود و پس از لحظاتی استراحت دوباره (نفسکی) چاق می کند ، از این رو در بعضی محلات به (اینترنت زاقارت) معروف شده است .

اگر کمی به بخش صرف زمان و هزینه مادی برای اینترنت و تلفن همراه توجه شود غیر قابل انکار می شود که بدون شک مبالغ قابل توجهی از مشترکان باد هوا که نه ، بلکه به جیب مخابرات می رود که حضرات وقتی با سوالات مشترک مواجه می شوند به جای ارائه پاسخ مستند و مستدل با استفاده از اصطلاحات فنی (صد تا یک غاز) ارباب رجوع را ناگزیر به سکوت می کنند .

حضرات عنایت نمی کنند چطور زمانی که تلفن همراه ، (موبایل) بود ، یعنی هنوز بار اضافی از قبیل : (توجی)، (تری جی)، (فور جی) و غیره به دمش بسته نشده بود بسیاری از مردم براحتی از (موبایل) استفاده می کردند ولی چه شد با افزودن تکنولوژی جدید آنتن دهی دچار مشکل شد؟ آیا مشکل، مشکل شهروند است که نمی تواند ارتباط سالم برقرار کند یا ضعف از عوامل فنی تلفن همراه است که قادر به استفاده بهینه از تکنولوژی مورد ادعا نیستند ؟!

این ناتوانی فقط اختصاص به برخی از اماکن شهر ندارد بلکه در مراجعه به برخی از ادارات و بانک ها نیز گاهی مشاهده می شود کارکنان بیکار و خیل ارباب رجوع در انتظار رفع قطعی سیستم نشسته اند !

متولیان امر نیز در مورد قطعی ها گناه را به گردن (فبر نوری) می اندازند که اکثر موارد در خلیج فارس با کشتی تصادف می کند و زمانی هم با پاکت بیل فلان شرکت حفار پاره می شود ... و قسعلیهذا !؟

با این همه ادعا و (اهن و تولوپ) مخابرات نویسنده قادر به پاسخگویی به اهالی روستای خود نمی تواند باشد که می پرسند : چگونه است موبایل در روستای ما آنتن می دهد ولی در بلوار دیلمان رشت آنتن نمی دهد؟؟!!

ناگزیر در پاسخ گفته می شود : من در نقطه محرومی از استان به نام بلوار دیلمان سکونت دارم که موبایل آنتن نمی دهد ! پاسخ شنیده می شود : مگر می شود موبایل در شهر ییلاقی دیلمان آنتن می دهد ولی بلوار دیلمان که بیخ گوش مخابرات است آنتن نمی دهد !؟

چه کنیم اینهم از عجایب تکنولوژی پیشرفته مخابرات گیلان است که به جای "قاتق نان قاتل جان" (اعصاب) شده است ؟!

 
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان