گیلانیان : مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خط ریلی رشت به آستارا به طول حدود 160 کیلومتر تنها حلقه مفقوده این کریدور است، گفت: یک بخش از خط ریلی رشت به آستارا به طول 40 کیلومتر مورد ارزیابی قرارگرفته است.
سعید رسولی ظهر امروز در جریان بازدید از بارانداز ریلی آستارا-آستارا اظهار کرد: فعالیت های عمرانی در بارانداز ریلی آستارا-آستارا پس از مدت ها رکورد از سر گرفته شده و در این خصوص با نمایندگان آذری، پیمان کار و مشاور راه آهن جلسات متعددی برگزار شده است.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تمام تمرکز پیمان کار پروژه راه آهن آستارا-آستارا باید روی تکمیل سکوها و امکانات تخلیه و بارگیری در بارانداز ریلی معطوف شود، گفت: وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل قسمت های ناتمام پروژه بین المللی راه آهن آستارا-آستارا اهتمام ویژه ای دارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بند 25 سیاست های کلی برنامه ششم مقام معظم رهبری بر توسعه کریدورهای ترانزیتی ریلی به ویژه کریدور شمال-جنوب تأکید شده است، افزود: خط ریلی رشت به آستارا به طول حدود 160 کیلومتر تنها حلقه مفقوده این کریدور است.
وی با بیان اینکه خط ریلی رشت به آستارا برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: یک بخش از خط ریلی رشت به آستارا به طول 40 کیلومتر مورد ارزیابی قرارگرفته و تصمیم ما بر این است که احداث این بخش توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران آغاز شود.
به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در تفاهم نامه سه جانبه ای که وجود داشته جمهوری آذربایجان تعهد کرده بود که 500 میلیون دلار برای احداث راه آهن رشت-آستارا هزینه کند که این مهم تاکنون تحقق پیدا نکرده و علت تأخیر در اتصال خطوط ریلی قزوین-رشت به رشت-آستارا طرف آذری است./ منبع : فارس