Wednesday، 24 April 2024 | چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
1 2

گیلانیان :  استاندار گیلان با تأکید بر اینکه حل مسائل زیست محیطی، کشاورزی و صنعتی استان محور پژوهش ها قرار گیرد، گفت: دهکده دانش بنیان در گیلان راه اندازی می شود.

اسدالله عباسی بعد از ظهر سه شنبه در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی گیلان، اظهار کرد: پژوهش، محور و اساس توسعه و پیشرفت کشور است و باید در اولویت کارها در بخش های مختلف قرار گیرد.

وی با اشاره به رویکرد پژوهش محورانه دولت سیزدهم در لایه های مختلف مدیریتی، افزود: تولید موفق و توسعه محور از مدار پژوهش و فناوری می گذرد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه تجاری سازی علم و فناوری مورد توجه همه قرار گیرد، گفت: علم وقتی در راستای تولید و اشتغال قرار می گیرد اثر ویژه ای در جامعه خواهد گذاشت.

عباسی با بیان اینکه موانع از مسیر تولید پژوهش محور برداشته می شود، اضافه کرد: همه دستگاه ها باید موانع و چالش های مسیر تولید را هموار کنند و توجه به مقوله فناوری و تولید دانش بنیان باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به برپایی ۳۵ غرفه پژوهشی در نمایشگاه پژوهش استان گیلان، افزود: به زودی جلسه ای با حضور شرکت های فناور و مجریان طرح های پژوهشی جهت تسهیل بخشی با امورات این عزیزان تشکیل می شود.

استاندار گیلان با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های دانشگاهیان و نخبگان آموزشی و پژوهشی، بیان کرد: دولت سیزدهم تمام عزم خود را برای توانمندسازی و بهره گیری از طرح های پژوهش محور و اشتغال زا جزم کرده است.

عباسی با اشاره به راه اندازی دهکده دانش بنیان در گیلان، اضافه کرد: مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه دهکده دانش بنیان و طرح های پژوهش محور اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه از طرح های پژوهش محور برای حل مشکلات گیلان استقبال می کنیم، افزود: حل مسائل زیست محیطی، کشاورزی و صنعتی، محور پژوهش ها قرار گیرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان