Thursday، 28 March 2024 | پنجشنبه، 09 فروردین 1403
1 2

چاپ کد خبر: 84125 |

گیلانیان : استاندار گیلان با تاکید بر لزوم اقدام و عمل جهادی و توجه به زمان بندی های اعلام شده در اجرای پروژه های پسماند استان، گفت: انتظار می رود رسانه های استان نیز نسبت به انعکاس فعالیت های انجام شده در این بخش و امیدآفرینی در جامعه همت کنند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان با تسلیت ایام فاطمیه، مدیریت پسماند را مهم ترین مسئله استان و اصلی ترین وظیفه فرمانداران ،شهرداران و بخشداران خواند.

وی با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در این بخش و هم افزایی دستگاه های اجرایی در جهت  حل مشکل پسماند در استان تصریح کرد: به منظور نظارت بر حسن انجام کار ، از این هفته بازرسان ویژه ای بصورت میدانی در پروژه های مرتبط با زباله و پسماند در استان حضور پیدا می کنند.

دکتر عباسی به اقدامات صورت گرفته در خصوص رفع معضل دفن 38 ساله زباله در سراوان اشاره و اظهار کرد: علیرغم بی توجهی به این پروژه در سالهای گذشته ، پس از سفر آیت الله رییسی به گیلان و تاکید وزیر کشور در حل این معضل ، گام های خوبی در جهت حل مشکلات موجود در این بخش برداشته شد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم اقدام و عمل جهادی و توجه به زمان بندی های اعلام شده در اجرای پروژه های پسماند استان ، خاطرنشان کرد: انتظار می رود رسانه های استان نیز نسبت به انعکاس فعالیت های انجام شده در این بخش و امیدآفرینی در جامعه همت کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت توجه به تفکیک زباله از مبدا اشاره و با بیان اینکه مدیران باید در این زمینه توجه و نظارت کافی داشته باشند ، اظهار کرد: نهادینه شدن فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ در بین آحاد جامعه امری ضروریست و باید از تمامی ظرفیت ها جهت معرفی و تبیین آن بهره مند شد.

دکتر عباسی با تاکید بر اینکه شهرداری ها و دهیاری های استان می توانند از محل فروش زباله خشک درآمدزایی برای شهرداری یا دهیاری داشته باشند ، گفت: شمار قابل توجهی از روستاهای گیلان تفکیک زباله از مبدا را آغاز و به روستای سبز تبدیل شدند که این دستاورد مهم حاصل تلاش های صورت گرفته در حوزه آموزش و فرهنگ سازی است و باید دست اندرکاران این اقدام اثربخش تشویق شوند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی پروژه های حوزه تفکیک زباله از مبدا، کود آلی و سراوان باید تا اسفندماه سالجاری منتج به نتیجه شوند، اضافه کرد: عدم ورود زباله به سراوان، عملیات تثبیت آن و نیز نمود واقعی تفکیک از مبدا در حوزه  ابر چالش گیلان می بایست در ایام نوروز برای مردم ملموس باشد.

وی با بیان اینکه ۲۳ دستگاه اجرایی گیلان عملیات تفکیک از مبدا را آغاز کرده اند ، گفت: دستگاه های دیگر نیز در این خصوص باید جدی تر عمل کنند و گزارش عملکردها در این بخش توسط رسانه های استانی به مردم اطلاع رسانی شود.

دکتر عباسی بر لزوم ارائه گزارش عملکرد به مردم و انعکاس فعالیت های صورت گرفته تاکید کرد و افزود: حق مسلم جامعه است که بدانند مسئولان چه اقدام اثربخشی را به انجام رساندند و کاستی ها در کدام بخش وجود دارد ، از اینرو لازم است در حوزه اطلاع رسانی اقدامات اثربخش صورت گیرد.

استاندار گیلان یادآور شد: دولت سیزدهم با تمام توان برای تحقق وعده های خود بصورت جهادی و بی وقفه تلاش می کند و با جدیت پایبند به تحقق وعده های صادق است.

نماینده عالی دولت در استان به تعطیلی پنج شنبه هفته گذشته به منظور مدیریت مصرف گاز اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح 200هزار متر مکعب در مصرف گاز استان صرفه جویی شد.

وی صرفه جویی را وظیفه ای همگانی و جلوگیری از اتلاف انرژی را تلاشی ارزشمند برای حفظ منابع موجود در این بخش دانست و افزود: استمرار و دوام انرژی تنها با مصرف بهینه آن تضمین می شود.

در این جلسه که نماینده مردم شهرستانهای تالش، رضوانشهر و ماسال و نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه و کیا شهر حضور و نیز فرمانداران بصورت ارتباط تصویری شرکت داشتند؛ تعدادی از اعضا گزارشی از از عملکرد حوزه خود ارائه کردند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان