Tuesday، 16 April 2024 | سه شنبه، 28 فروردین 1403
1 2

گیلانیان : استاندار گیلان از اختصاص ۲۳۸ میلیارد تومان برای کنار گذر انزلی از سوی بانک عامل در جهت تسریع در روند اجرای این پروژه خبر داد.

اسدالله عباسی عصر شنبه در حاشیه بازدید از پروژه کنار گذر انزلی با همراهی خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه روند اجرای کنارگذر بندرانزلی متوقف شده بود، افزود: یکصد میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به گیلان و همچنین۱۵۰ میلیارد تومان از سوی بنادر و دریانوردی برای کنارگذر بندرانزلی اختصاص یافته است تا این پروژه به سرانجام برسد.

استاندار گیلان در ادامه به وضعیت پروژه راه آهن رشت کاسپین در استان اشاره و اظهار کرد: مشکلات تامین مصالح این پروژه برطرف شده و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان نیز پرداخت شده است. عباسی تصریح کرد: پروژه تا ایستگاه پیربازار تا یک ماه آینده به اتمام می رسد و در ادامه مسیر با توجه به احداث تعدادی پل، قرار است تا خردادماه سال آتی تحویل این پروژه انجام شود. وی خاطر نشان کرد: در پروژه آزادراه قزوین رشت نیز با توجه به رفع موانع و تخصیص اعتبارات لازم، سرعت پیشرفت کار مورد تاکید است تا با اتمام این پروژه مهم که در کاهش بارترافیکی نقش بسزایی دارد، تمامی مردم از آن بهره مند شوند. استاندار گیلان با بیان اینکه در استان های شمالی به دلیل ورود و حضور خیل عظیم گردشگران، نیاز به پل های روگذر و تقاطع های غیرهمسطح نیست، گفت: احداث و تعبیه میادین زیبا که منظری گردشگر پذیر و توقفگاهی مناسب برای مسافران دارد، به مراتب از تقاطع های غیرهمسطح که از نظر کارشناسی ضرورتی آنچنان ندارد، بهتر است.

عباسی تاکید کرد: روند اجرای عملیات همه پروژه های اجرایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور همچون تقاطع غیرهمسطح لاهیجان، کنارگذر شهرستانهای بندرانزلی، تالش، کمربندی چابکسر، لنگرود، چهارخطه کردن محور فومن به پونل، بهسازی و تکمیل محور لیسار، تالش به پونل و بزرگراه فومن-صومعه سرا-تالش و آستارا باید به نفع مردم شتاب بیشتری بگیرد و در موعد مقرر با همتی جهادی و انقلابی به نتیجه برسد. استاندار گیلان تصریح کرد: برای اجرای پروژه های حوزه راه در استان مشکل منابع و مصالح وجود ندارد و کارگاه ها بدون تعلل و توقف باید فعالیت داشته باشند چراکه اتمام پروژه های عمرانی مهم گیلان با جدیت دنبال می شود. بازدید از روند عملیات اجرایی پروژه های راه آهن رشت- بندرکاسپین محدوده منطقه آزاد انزلی، کنار گذر ابندرانزلی تقاطع های غیرهمسطح لاهیجان و کلاچای رودسر، کنارگذر لنگرود و چابکسر و نیز جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در گیلان از جمله برنامه های معاون وزیرراه و شهرسازی بود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان