Thursday، 28 March 2024 | پنجشنبه، 09 فروردین 1403
1 2

گیلانیان : استاندار گیلان از آمادگی کامل همه دستگاه ها برای مقابله با بروز بحران احتمالی در استان خبر داد و گفت: مدیریت مصرف بهینه انرژی باید در اولویت های اصلی مردم قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، با تاکید بر لزوم صرفه جویی انرژی در استان از مردم خواست به توصیه های ادارات گاز و شرکت برق در مدیریت مصرف توجه کنند تا زمستان امسال را هم با کمترین قطعی و مشکل و به خوبی سپری کنیم.

وی با بیان اینکه مصرف گاز به طور غیرعادی افزایش یافته است حال آنکه در هفته های گذشته در استان چندان برودت هوا نداشتیم، اظهار کرد: همه مردم و دستگاه ها لازم است همکاری برای صرفه جویی انرژی را داشته باشند.

وی اظهار کرد: بارش برف و باران بویژه در نقاط کوهستانی بدلیل حفظ ذخایر آبی در بالادست را نعمت الهی می دانیم ولی در جلگه باید تلاش کنیم تا تبدیل به نقمت نشود.

*مسافران سفر خود به گیلان را لغو کنند و به تعویض بیاندازند

استاندار گیلان با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه سرد و بارشی به استان و بارش برف در ارتفاعات، مخلوط برف و باران یا برف در جلگه تاکید کرد: مسافران هم سفر آخر هفته خود به گیلان را لغو کنند و به تعویض بیاندازند.

دکتر عباسی ادامه داد: در این رابطه پلیس راه از طرق مختلف اطلاع رسانی کند تا با توجه به برودت هوای سرد مشکلی برای مسافران در طول مسیرها ایجاد نشود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت پرهیز از ترددهای غیرضرور در مناطق مختلف گیلان اظهار کرد: در صورت مسدود شدن راه ها در امدادرسانی دچار مشکل خواهیم شد چه بسا ارائه خدمات امدادی امکان پذیر نباشد، باید برای همه این موارد آماده باشیم و همه این موارد در نظر گرفته و تدبیر شود.

*ضرورت آمادگی همه دستگاه ها برای خدمات رسانی احتمالی

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر ضرورت آمادگی همه دستگاه ها برای خدمات رسانی احتمالی با توجه به بارش برف و باران در استان عنوان کرد: سال های گذشته تجربه تلخ و شیرین برف را داشتیم از این رو باید پیشگیری های لازم در همه بخش ها انجام شود.

دکتر عباسی انسجام و وحدت دستگاه ها و مدیران برای خدمات رسانی در صورت بارش برف را ضرورتی جدی خواند و خاطر نشان کرد: اگر همکاری و هماهنگی در کارها نباشد حتی در صورت برخورداری از همه امکانات، تجهیزات و ناوگان خودرویی مورد نیاز باز هم دچار مشکل خواهیم شد.

وی با یادآوری بارشهای سنگین برف سال های گذشته در استان با تاکید بر اینکه مدیران در صورت بارش برف نباید غافلگیر شوند، اظهار کرد: یکی از مسائل جدی در جریان این بارشها در آن زمان غافلگیری مدیران بود از این رو آمادگی همه جانبه همه دستگاه ها ضروری است.

*لغو ماموریت و مرخصی مسئولان تا اطلاع ثانوی

دکتر عباسی با بیان اینکه همه دستگاه ها مرخصی ها و ماموریت های خارج استان خود را باید از امروز تا اطلاع ثانوی لغو کنند، اضافه کرد: تمامی مسئولان از جمله فرمانداران و مدیران دستگاه های خدمات رسان و امدادی در محل ماموریت خود حضور داشته باشند.

*تامین آرد مورد نیاز برای نانوایی ها و سوخت جایگزین

استاندار گیلان با تاکید بر تامین آرد مورد نیاز برای نانوایی ها و سوخت جایگزین و عدم مشکل در این زمینه با برنامه ریزی انجام شده، خاطرنشان کرد: هشدارهای لازم در بخش صیادی و دریانوردی، بنگاه ها و واحدهای تولیدی، مرغداری ها و گلخانه ها از سوی دستگاه های مربوطه ارائه شود.

در جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان هر یک از مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان امکانات و آمادگی خود را برای بارش برف و باران ارائه دادند.

*بارش برف و باران در گیلان به تناوب تا چهارشنبه ادامه دارد

مدیرکل هواشناسی گیلان نیز در این جلسه گفت : با نفوذ سامانه هوای سرد و بارشی از دیشب به آسمان گیلان، بارش باران در مناطق جلگه ای و برف در کوهستان های استان به تناوب تا چهارشنبه این هفته ادامه دارد.

محمد دادرس از کاهش دمای ۶ تا ۱۲ درجه ای دمای هوا در این مدت خبر داد و افزود : روز های دوشنبه و سه شنبه در مناطق جلگه ای گیلان هم مخلوط برف و باران می بارد.

دمای فعلی رشت مرکز گیلان ۷ درجه سانتی گراد و رطوبت هوای این شهر ۱۰۰ درصد است.

*بیش از ۵۰۰ راهدار با ۳۹۰ دستگاه ماشین آلات خدمات رسان در راه های استان آماده خدمات رسانی

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز در این جلسه با اشاره به آمادگی این اداره کل برای روز های برفی گفت: بیش از ۵۰۰ راهدار با ۳۹۰ دستگاه ماشین آلات خدمات رسان در راه های استان آماده خدمات رسانی در برف پیش رو هستند.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان امروز اعلام کرد: در حال حاضر در محور اسالم به خلخال ۲۵ سانتی متر، محور پونل به خلخال ۱۵ سانتی متر و سیاهکل به دیلمان ۵ سانتیمتر برف باریده و همچنان ادامه دارد.

*باز بودن همه راه های اصلی استان در اولویت است

مدیرکل مدیریت  بحران استانداری گیلان  هم گفت: تمام تمهیدات لازم برای بارش برف پیش بینی شده است و همه سازمانهای خدمات رسان باید تلاش کنند تا راههای ورودی شهر رشت و استان باز باشد .

امیر مرادی افزود: ۱۶ دستگاه بولدوزر دستگاهای خدمات رسان دولتی  و ۶۰دستگاه گریدر و ماشین آلات برف روب  از بخش خصوصی برای بارش پیش رو آماده خدمات رسانی هستند.

رییس پلیس راه گیلان هم در این نشست با اشاره به پیش بینی هواشناسی گفت: رانندگانی که قصد سفر به مناطق کوهستانی و برفی را دارند حتما باید زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی همراه داشته باشند.

جاور صفاری افزود: ۶۵ تیم گشتی پلیس راه در راه های استان مشغول گشت زنی و خدمات رسانی به شهروندان و رانندگان هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان هم در این نشست گفت : ۴۰۰ نفراز همکاران و داوطلبان جمعیت هلال احمر برای برف پیش بینی شده آماده هستند.

گرمخانه شهرداری رشت آماده کار است

یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت هم گفت : گرمخانه شهرداری رشت آماده کار است و گشت زنی برای روزهای برفی در سطح شهر انجام می شود و با جمع آوری متکدیان و اسکانشان به گرمخانه شهرداری رشت تلاش می کنیم تاهیچ متکدی در سطح شهر رشت در این روز و شبهای سرد زمستانی در خیابان نخوابد.

شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های استان گیلان هم بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات رانندگان و شهروندان در خصوص وضعیت جوی و ترافیکی در محور های مواصلاتی استان گیلان و محور های ارتباطی استان های همجوار است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان