Thursday، 18 April 2024 | پنجشنبه، 30 فروردین 1403
1 2

گیلانیان : نماینده عالی دولت در گیلان توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به احداث و تکمیل راه آهن رشت-آستارا را نشان دهنده اهمیت بالای این پروژه استراتژیک در توسعه روابط تجارت بین المللی دانست و گفت: اجرای راه آهن رشت- آستارا گامی موثر در پیشبرد برنامه های مشترک ایران و روسیه به شمار می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار «ایگور لویتین» دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه با ابراز خرسندی از حضور هیات کشور روسیه در گیلان، افزود: استمرار دیدارها و افزایش هماهنگی های دو کشور بویژه در استان گیلان بعنوان دروازه تجارت بین الملل ایران اسلامی، گامی اثربخش در جهت پیشبرد برنامه های مشترک ایران و روسیه در حوزه های مختلف است.

وی با بر شمردن ظرفیت ها و مزیت های فراوان استان گیلان، اضافه کرد: قطع یقین راه اندازی خط ریلی رشت- آستارا که کریدور شمال به جنوب را به هم متصل می کند، در گسترش همکاری های فی مابین ایران و روسیه بسیار موثر خواهد بود.

دکتر عباسی اظهار کرد: توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور روسیه به موضوع راه آهن رشت-آستارا و نیز تاکیدات و برنامه های اجرایی دولت سیزدهم به دستور آیت الله دکتر رئیسی رئیس محترم جمهوری نشاندهنده اهمیت تسریع در روند اجرای این پروژه استراتژیک است.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: اجرای راه آهن رشت- آستارا که در توسعه روابط و تجارت بین المللی نقش بسزایی دارد، گامی موثر در پیشبرد برنامه های مشترک ایران و روسیه و دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر است.

دکتر عباسی ادامه داد: توجه به اقتصاد دریامحور در کنار اقتصاد گردشگری و کشاورزی، وجود بنادر مختلف در گیلان و حضور میلیون ها مسافر در استان در فصول مختلف سال از جمله ظرفیت ها و مزیت های فراوان تنها در حوزه گردشگری و تجاری است که شکوفایی آن در برنامه های راهبردی دولت سیزدهم به نفع مردم است.

*دستیار ویژه پوتین: تعاملات گسترده روسیه و ایران، راهگشا و موثر در تحقق اهداف مشترک

دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار، تعاملات گسترده میان دو کشور را راهگشا و موثر در تحقق اهداف مشترک توصیف کرد و گفت: در این سفر از پروژه راه آهن رشت- آستارا و بندر کاسپین بازدید خواهم کرد تا تصویر دقیقی از روند اجرای پروژه داشته باشم.

ایگور لویتین راه اندازی خط ریلی رشت- آستارا را حائز اهمیت عنوان و بیان کرد: نگاه روسیه اینگونه است که احداث این خطی ریلی علاوه بر توسعه فعالیت های تجاری بین دو کشور، فضای بهره مندی بیشتر مردم از موهبت دریای خزر را فراهم کند.

در این دیدار که خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی ایران و مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور و هیاتی از مدیران زیرساختی، راه ها و شرکت های حمل و نقل و لجستیک روسیه نیز حضور داشتند، آخرین وضعیت پروژه های مشترک و زمینه های همکاری های مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

بازدید هوایی از مسیر راه آهن رشت-آستارا و راه آهن رشت-بندرکاسپین و همچنین بازدید میدانی از ظرفیتهای بنادر آستارا و کاسپین انزلی از جمله برنامه های سفر دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه  به استان گیلان است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان