Wednesday، 24 April 2024 | چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
1 2

گیلانیان : استاندار گیلان با بیان اینکه بسترهای گردشگری ورزشی در استان فراهم شده است، گفت: حضور 800 شطرنج باز از ۱۶ کشور دنیا در مسابقات بین المللی دریای کاسپین جام رشت نشاندهنده ظرفیتهای بالای گیلان برای توسعه ورزش و گردشگری ورزشی است.

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی  استانداری  گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز  (یکشنبه) در آئین افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج دریای کاسپین "جام رشت"، اظهار کرد: میزبانی گیلان در رویدادهای بین المللی نشان دهنده ظرفیت این استان نخبه پرور در بخش های مختلف است.

وی با اشاره به حضور شطرنج بازان ۱۶ کشور دنیا در مسابقات جام رشت، افزود: ۸۰۰ شطرنج باز در مسابقات بین المللی کاسپین جام رشت شرکت کردند که فضای رقابتی خوبی را برای ورزشکاران این رشته  فراهم کرده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بسترهای گردشگری ورزشی در استان فراهم شده است، گفت: حضور ورزشکاران از کشورهای دنیا در گیلان می تواند فرصت خوبی برای توسعه گردشگری بویژه گردشگری ورزشی باشد که این زمینه نیز باید فراهم شود.

دکتر عباسی با بیان اینکه گیلان میزبان سفرای ورزشی کشورهای دنیا در جام رشت است، اضافه کرد: باید برای ورزشکارانی که از کشورهای دیگر در این مسابقات شرکت می کنند بسته های فرهنگی توام با آداب و رسوم گیلانی مهیا کرد.

وی با بیان اینکه همه هنرها در گیلان نهفته است، افزود: گیلان مملو از ظرفیت های فرهنگی، هنری و ورزشی است.

استاندار گیلان با اشاره به پیشینه و قدمت تاریخی این استان، بیان کرد: گیلان خاستگاه تمدن تاریخی با سابقه طولانی و پرافتخار است.

دکتر عباسی با بیان اینکه شطرنج ورزش فکری و ذهنی بسیار جذاب است، گفت: در شطرنج سن و سال و جنسیت معنا ندارد و با فکر، اندیشه، ذهن و روح انسان ارتباط تنگاتنگ دارد.

وی با تاکید بر بسترسازی میزبانی موفق مسابقات بین المللی شطرنج جام رشت، افزود: متولیان امر فضا را برای میزبانی خوب و به یادماندنی ورزشکاران شطرنج باز به خوبی فراهم کنند.

نوزدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج دریای کاسپین"جام رشت" از امروز تا اول اسفند ماه جاری در مجموعه یادگار امام(ره) رشت برگزار خواهد شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان