Friday، 19 April 2024 | جمعه، 31 فروردین 1403
1 2

گیلانیان : استاندار گیلان با اشاره به تخصیص اعتبار یک هزار و 70 میلیارد تومانی از محل طرح های تملک دارایی های سرمایه ای استان در سالجاری، به جذب صددرصدی این میزان اعتبار تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی گیلان همانند سال گذشته، در روند جذب کامل اعتبارات وزارتخانه متبوع خود تسریع کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روزهای پاسدار و جانباز، با بیان اینکه لازم است مدیران دستگاه های اجرایی گیلان باید با جدیت نسبت به جذب کامل اعتبارات ابلاغی سهم دستگاه خود اهتمام ورزند، افزود: یک هزار و 70 میلیارد تومان از محل طرح های تملک دارایی های سرمایه ای استان در سالجاری تخصیص یافته است که مدیران باید در جذب صددرصدی این میزان اعتبارتسریع کنند.

 وی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات سفر پر خیر و برکت ریاست محترم جمهوری به گیلان نیز  تاکنون دوهزار و 500 میلیارد تومان به استان تخصیص یافته ، ادامه داد:  از این رقم یک هزار و 283 میلیارد تومان مربوط به سالجاری است.

نماینده عالی دولت در گیلان تاکید کرد: با توجه به اینکه در اوایل سال جاری ظرفیت های قانون بودجه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تشریح شده و اکنون در پایان سال قرار داریم، دستگاه های اجرایی بادی میزان استفاده و بهره خود از این ظرفیت های اعلام کنند.

دکتر عباسی همچنین به شناسایی و فروش 29 میلیارد تومان املاک مازاد دولتی در گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره و اظهار کرد: دستگاه های اجرایی به منظور تحقق بخشی از درآمدهای استان و نیز تامین اعتبار بخشی از پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای در این بخش تلاش بیشتری ورزند.

استاندار گیلان با اشاره به تخصیص 71 درصدی ردیف بهسازی آب بندان ها بصورت نقد، گفت: شرکت اب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان در جلسه آتی شورا نسبت به ارائه گزارش عملکرد اقدام کنند.

دکتر عباسی همچنین مدیران دستگاه های اجرایی را مکلف کرد تا با پیگیری های لازم، نسبت به تخصیص اعتبار مصوب علاوه بر اعتبار سازمان برنامه از محل منابع داخلی وزارتخانه متبوع، تهاتر و یا فروش اموال که  تامین اعتبار شده، گزارش اقدامات را ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه های اجرایی استان از ظرفیت های مجمع نمایندگان گیلان نیز برای جذب بیشتر اعتبارات ورازتخانه به کل استان به خوبی بهره مند شوند، بیان کرد: مسئولان موظفند نسبت به اعلام عملکرد دولت مردمی و انقلابی در سطح دستگاه های اجرایی خود به سطوح مختلف جامعه از جمله ائمه جمعه، رسانه ها و دیگر اقشار جامعه به درستی اطلاع رسانی کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر توازن منطقه ای بر اساس آمایش سرزمینی در شهرستانهای مختلف استان،  خطاب به فرمانداران گفت: فرمانداران نیز باید با تلاش بیشتر سهم شهرستان خود، در جذب اعتبارات و نیز سرمایه گذاری هایی که منجر به تولید و اشتغال می شود را افزایش دهند.

دکتر عباسی در ادامه با تاکید بر اینکه با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه ها، اعتبارات دستگاه های اجرایی در اختیار پیمانکاران قرار گیرد، افزود: در عین حال مدیران دستگاه متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه ها با توجه به اعتبارات تخصیص یافته، نظارت کافی و لازم را به نفع مردم داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: اعتبارات هزینه ای استان نسبت به سال جاری 41 درصد و اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان 32 درصد رشد داشته است.

دکتر عباسی بر لزوم پرداخت همه مطالبان کارکنان و کارگران توسط دستگاه های اجرایی قبل از روزهای پایانی سال اشاره کرد و گفت: مدیران از هم اکنون با همگرایی لازم به گونه ای عمل و برنامه ریزی کنند تا همه تلاشگران مجموعه ها در آستانه فرارسیدن سال جدید با دریافت کامل حقوق و مزایای خود، در کنار خانواده های عزیزشان لبخند رضایت را داشته باشند.

در این نشست که فرمانداران شهرستانهای گیلان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، تعدادی از اعضا نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند..

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان