Saturday، 27 April 2024 | شنبه، 08 اردیبهشت 1403
1 2
رشت - استاندار گیلان گفت: تمامی امکانات آتش نشانی و لجستیکی در شهرستانهای گیلان فراهم شود و از صدور پروانه ساخت ساختمان های چندین طبقه در شهرهایی که با مشکل لجستیکی مواجه هستند جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی امروز چهارشنبه در جلسه مشترک فرمانداران، بخشداران و شهرداران گیلان با محوریت تسهیلات سفرهای نوروزی، اظهار کرد: توسعه زیرساخت های رفاهی و گردشگری در استان گیلان برای استقبال از مسافران نوروزی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گیلان یکی از گردشگر پذیرترین استان های کشور است، افزود: در آستانه نوروز زیرساخت ها و المان های شهری توسعه یافته و در معرفی پیشینه تاریخی شهرها و محصولات کشاورزی و صنایع دستی توجه شود.

استاندار گیلان با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار استفاده از نظر مشورتی شهرداران از سازمان همیاری ها، اضافه کرد: شهرداران از ظرفیت ماشین آلاتی، لجستیکی و مشورتی سازمان همیاری ها و شهرداری ها بهره مند شوند.

عباسی با بیان اینکه برخی شهرهای گیلان با کمبود امکانات لجستیکی و آتش نشانی رنج می برند، گفت: شهرهایی که در حوزه امکانات آتش نشانی به ویژه نردبان آتش نشانی با مشکل مواجه اند باید با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی این امکانات در مناطق مختلف گیلان فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی امکانات آتش نشانی و لجستیکی در شهرستان های گیلان فراهم شود، افزود: در غیر این صورت از صدور پروانه ساخت ساختمان های چندین طبقه در شهرهایی که با مشکل لجستیکی در حوزه آتش نشانی مواجه هستند جلوگیری شود.

شهرداران رکن اصلی خدمات رسانی به آحاد جامعه اند

استاندار گیلان با قدردانی از زحمات شهرداران آنان را در خط مقدم ارائه خدمات به مردم دانست و بیان کرد: مردم به مسئولان اعتماد کرده اند، شهرداران رکن اصلی خدمات رسانی به آحاد جامعه اند و در کنار فرمانداران و بخشداران به عنوان عضو مؤثر توسعه شهرها باید پای کار مردم باشند.

عباسی یکی از وظایف مهم شهرداران را ساماندهی پسماند و تفکیک زباله از مبدا برشمرد و اضافه کرد: ما به مردم وعده داده ایم که در حوزه پسماند بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم و باید کار خود را به درستی انجام دهیم و به مردم پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: در یکسال گذشته و در گیلان اقدامات خوبی در حوزه پسماند به ویژه پسماند سراوان انجام شده است که در تاریخ گیلان بی سابقه بوده است.

تفکیک زباله در ۷۰۰ روستای استان زباله انجام می شود

استاندار گیلان با بیان اینکه تفکیک زباله در ۷۰۰ روستای استان زباله انجام می شود، گفت: برخی از شهرهای گیلان همچون اسالم، انزلی و کیاشهر و … در ساماندهی پسماند و تفکیک از مبدا به خوبی عمل کردند و در ۷۰۰ روستای گیلان تفکیک زباله از منزل انجام می شود.

عباسی تصریح کرد: اعتبارات حوزه پسماند و نیز تخصیص های ویژه توسعه شهری، نخست به شهرهایی تعلق می گیرد که مدیریت شهری آن، در حوزه ساماندهی پسماند برای ارائه خدمات مطلوب به مردم، موفق باشند.

وی با تاکید بر برپایی نمایشگاه های دائمی و موقت صنایع دستی و محصولات کشاورزی و دامی در تمامی نقاط استان گیلان در آستانه سال نو، افزود: به کار آفرینان حوزه کشاورزی، صنایع دستی و محصولات صنایع تبدیلی تسهیلات اعطا می شود تا از این طریق بتوانند با برپایی نمایشگاه دائمی به ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان گیلان کمک کنند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان