Thursday، 25 April 2024 | پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
1 2

اختصاصی گیلانیان : مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان اعلام کرد: در واپسین روزهای سال تمامی 69 غرامت بیمه گذاران بخش کشاورزی شامل: چای، برنج، طیور، دام و سایر محصولات به طور کامل پرداخت شد.

ایشان نگفتند : علی القاعده تا چه تاریخی باید غرامت بیمه گذاران پرداخت می شد که نشد؟ آیا تاخیر در پرداخت غرامت با توجه به رشد روز افزون تورم و گرانی مشمول دیرکرد هم می شود یا خیر؟ اصلا چرا غرامت بیمه محصولات کشاورزی با این همه تاخیر پرداخت شد؟ واقعیت این است مدیر کل بحران استانداری گیلان بعنوان کارمند و زیر مجموعه دولت جز اعلام وضع موجود نمی تواند به علت و عوامل موثر در تاخیر پرداخت غرامت بیمه اظهار نظر نماید

اگر جهاد کشاورزی استان بدون رعایت اصول علمی و فنی و عملی هر ساله قبل از برداشت محصول اعلام افزایش تولید نکند، اگر نمایندگان استان پیگیر تخصیص به موقع اعتبار سهم دولت به صندوق بیمه باشند غرامت بیمه محصولات کشاورزی باید در شهریور و مهر پرداخت شود تا این قشر زحمت کش با این مبلغ ولو ناچیز بتواند یکی از بدهکاری هایش را پرداخت نماید نه اینکه کشاورز صبر کند تا جدال صندوق بیمه و کارشناسان بیمه بر سر پرداخت یا عدم پرداخت غرامت بسبب اعلام رشد تولید جهاد کشاورزی منتج به نتیجه شود بلکه از سر صدقه گلابی پاشیده و پرداخت درصدی از غرامت پذیرفته و بین کشاورزان سرشکن شود و آن هم به دلیل عدم تخصیص سهم دولت صبر شود تا صندوق بیمه کشاورزی از محل درآمد بیمه محصولات کشاورزی سال زراعی آتی به قول خودشان (مدیریت منابع) کند و نسبت به پرداخت غرامت اقدام نماید؟

بعید است متولیان امر ندانند فقط مزد کارگر کشاورزی در مهر ماه سالجاری 3 میلیون ریال بود که این رقن در اسفند ماه سالجاری به 6 میلیون ریال افزایش پیدا کرد و می تواند در بهار که بازار کار گری داغ، داغ خواهد شد از این رقم هم تجاوز نماید! با این شرایط غرامت پرداختی صندوق بیمه از حیث ریالی فاقد ارزش خواهد بود و کشاورز حق دارد برغم نیاز به بیمه عطای این خیر را به لقایش ببخشد!

اگر استان خواستار رونق کشاورزی است باید نمایندگان استان مطالبه گر باشند نه مصلحت اندیش و عافیت طلب، این نمایندگان هستند که می توانند پیگیر تخصیص به موقع سهم دولت به صندوق بیمه باشند بلکه غرامت بیمه در مهر به کشاورز پرداخت شود تا مفید به فایده شود نه اسفند ماه که جز (نوشدارو) چیز دیگری نمی تواند باشد و "عدمش به ز وجود" است.

نویسنده:
حسین لطفی - مدیر مسئول
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان