Saturday، 20 April 2024 | شنبه، 01 اردیبهشت 1403
1 2
امام جمعه رشت با اشاره به توافق ایران و عربستان گفت: هنوز نمی توان پیش بینی خاصی در معادلات جهانی و منطقی بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با اشاره به سالروز حمله رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه در هفته پیش رو اظهار کرد: شهید سید یونس رودباری در یورش دژخیمان رژیم ستمشاهی در سال ۴۲ به مدرسه فیضیه قم همراه با سایر طلبه ها مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفته و به شهادت می رسد و به عنوان شهید نهضت خمینی (ره) نام گرفت. 

وی با اشاره به اینکه سوم فروردین آغاز ماه پربرکت رمضان است، گفت: در این ماه مهمانی خدا، علاوه بر خواندن قرآن که بهار ماه مبارک رمضان است، نشستن در مجالسی که در آن نکات آموزنده ای از قرآن بیاموزید سفارش شده لذا تاکید می کنم مساجد در روستاها و شهرها در ۲ نوبت باز بماند. 

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه در مکانی که مساجد در آن بسته باشد رحمت خدا از آن منطقه دور می شود، افزود: برای اقامه نماز و مجلس، وعاظ روحانی دعوت کنید تا برای بیان کلام حق منبر برود و به وعظ بپردازد از این رو تاکید می کنم که مسجد را به تک وقت محدود نکنید بلکه در ۲ وقت نماز حتما درب مسجد را باز بگذارید. 

امام جمعه رشت با اشاره به توافق ایران و عربستان تصریح کرد: هنوز نمی توان پیش بینی خاصی در معادلات جهانی و منطقی بیان کرد اما قطعا این حسن همجواری و رابطه با همسایگان اثرات مفیدی خواهد داشت لذا جمهوری اسلامی همیشه در مقابل همسایگان صبور بوده و پایبند به حسن همجواری است. 

فلاحتی با بیان اینکه نگرانی سخت رژیم منحوس صهیونیست از این توافق بیانگر اثرات مفید این مهم است چرا که این مسئله دشمن را هراسان کرده است، گفت: جمهوری اسلامی بارها نشان داده که هرگز از حمایت از مقاومت منطقه دست برنمی دارد. 

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه رهبران رژیم منحوس صهیونیستی بارها از سقوط این رژیم جعلی خبر داده اند، افزود: افسردگی سربازان صهیونیست، تمرد نظامیان و خلبانان و برخورد سخت جبهه مقاومت با سربازان صهیونیست نشان از افول این رژیم جعلی زودتر از پیش بینی صادق رهبری است. 

فلاحتی با تاکید بر اینکه غالب زنان ایرانی مسلمان و محجبه هستند، خطاب به کسانی که کشف حجاب می کنند بیان کرد: کسانی که کشف حجاب می کنند و با برداشتن روسری و پریشان کردن موهای خود در کنار زنان و مردان مومن جامعه راه می روند، نشان از مخالفت صریح آن ها با قرآن کریم و قانون جمهوری اسلامی است لذا این عده معدود باید بدانند که رصد شده و به وقت مقتضی با این هنجار شکنان توسط نظام اسلامی برخورد خواهد شد. 

وی با بیان اینکه خانواده های مذهبی و مسلمان این شرایط را بر نمی تابند، گفت: روسیاهی برای کسانی می ماند که پدران و مادران و همسرانشان غیرت را در مقابل دختران و زنانشان نادیده می گیرند، چرا که حجاب نص صریح قرآن است و این عمل مخالفت صریح با نص قرآن است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۱ هزار و صد میلیارد تومان در ۱۲ هزار طرح مشاغل کوچک و خانگی برای جوانان بی کار و زنان بی سرپرست ۱۸ هزار نفر اشتغال ایجاد شد، افزود: گیلان در سطح کشور آخرین کشور از نوع آمار بیکار ی آخرین کشور است که البته تا رسیدن به حد مطلوب فاصله وجود دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان