Thursday، 28 March 2024 | پنجشنبه، 09 فروردین 1403
1 2

گیلانیان : نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید به متولیان صیادی برای جذب سرمایه گذار و نیز حمایت همه جانبه از صیادان با عنایت به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب و رئیس محترم جمهوری گفت: توسعه فعالیت های آبزی پروری و حمایت از صیادان و تعاونی های پره از سوی دولت سیزدهم در سال جدید قوت گرفته و تداوم دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (جمعه ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۲) با حضور در جمع صیادان پره صیادی شهید انصاری رودسر، ضمن دیدار صمیمانه با این قشر زحمتکش، با آنان گفت و گو کرد و پای صحبت ها و درددل هایشان نشست.

استاندار گیلان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رفع نگرانی و دغدغه صیادان یکی از اهداف دولت مردمی سیزدهم و همچنین استان گیلان است، اظهار کرد:  در آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در کیاشهر حضور پیدا کردیم، صیادان نگرانی و دغدغه هایی از جمله مسئله امکانات، کاهش صید و نگرانی های مالی داشتند که دولت از آن تاریخ تاکنون اقدامات خوبی را در راستای کاهش دغدغه صیادان انجام داده است.

وی با اشاره به افزایش ۶۸ درصدی صید ماهیان استخوانی در استان گیلان نسبت به سال گذشته گفت: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر صیاد در ۴۴ پره تعاونی صیادی از چابکسر تا آستارا مشغول صید و صیادی و امرار و معاش از این طریق هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مجموعه حمایت های دولت مردمی سیزدهم و فعالیت های صیادان زحمتکش ، منجر به افزایش ۶۸ درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

دکتر عباسی با تاکید بر تداوم برنامه های دولت مردمی آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برای توسعه فعالیت های حوزه شیلات بیان کرد: مجموعه اقدامات صورت گرفته در فصل صیادی در استان گیلان مناسب بوده است ولی باید تلاش شود تا از طریق کاهش آلودگی های محیط زیست و رهاسازی به موقع بچه ماهیان به افزایش صید و رضایت مندی بیشتر فعالان این عرصه، در فصل صیادی سال جدید کمک شود.

وی ادامه داد: صیادان بدون شک یکی از متولیان اصلی در افزایش صید ماهیان استخوانی هستند از این رو از آنان درخواست دارم اگر در تور صیادی شان بچه ماهی صید شد آن را در دریا و رودخانه رهاسازی کنند.

استاندار با بیان اینکه استان گیلان یکی از استان های بی نظیر در حوزه اقتصاد و تجارت دریا محور است، تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم با توجه به منویات داهیانه مقام معظم رهبری و نیز تاکیدات رئیس محترم جمهوری، برنامه ویژه و دقیقی برای توسعه اقتصاد و تجارت دریامحور از جمله توجه به گسترش صیادی در استان های شمالی و گیلان دارد زیرا تحقق این مهم منجر به افزایش ارز آوری و اشتغال در کشور می شود.

استاندار گیلان با به تکلیف متولیان صیادی در خصوص جذب سرمایه گذار در حوزه پرورش ماهیان در قفس نیز اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم در بخش آبزی پروری؛ ماهیان سردآبی، گرم آبی و خاویاری برنامه های راهبردی خوبی دارد و در تلاش هستیم که با توجه به شعار سال، در بخش صیادی هم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

صیادان نیز با ابراز خوشحالی از حضور نماینده عالی دولت در گیلان در هنگام صید در جمع آنان، عمده ترین مشکلات خود را با دکتر عباسی در میان گذاشتند.

دکتر عباسی در این بازدید، به درخواست های واصله نیز پاسخ داد و دستورات لازم برای حل مسایل و مشکلات مطرح شده را به مدیران حاضر از جمله مدیرکل شیلات گیلان و فرماندار رودسر که وی را همراهی می کردند صادر کرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان