Friday، 19 April 2024 | جمعه، 31 فروردین 1403
1 2

گیلانیان : استاندار گیلان با تأکید بر تسریع در اجرای طرح مسکن ملی در استان گفت: مدیران در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گیلان جهادی تر عمل کنند.

اسدالله عباسی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای مسکن گیلان با اشاره به جایگاه خوب استان گیلان در نهضت ملی مسکن اظهار کرد: گفت: دستگاه هایی که در حوزه های مختلف عمرانی و اقتصادی در کشور و استان گیلان اقدامات خوبی انجام داده اند، هم تراز در حوزه مسکن نیز باید اقدامات شأن ملموس تر باشد.

وی تاکید کرد: برای رفع مشکلات در سطح استان جلسات اختصاصی مربوط به هر بخش مسکن برگزار شود تا رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد.

عباسی شش ماه اول سال را بهترین فرصت برای اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی از جمله مسکن در گیلان دانست و بیان کرد: اجرای درست ساخت مسکن در طرح نهضت ملی به تمامی استان ها توسط ریاست محترم جمهوری ابلاغ شده است، از این رو باید در نیمه اول سال روند تکمیل پروژه ها به ویژه مسکن به علت بارندگی های مداوم سرعت داده شود.

استاندار گیلان با اشاره به تعهد و سهم ۱۰۰ هزار واحدی مسکن استان در طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد: مردم انتظار دارند در دولت مردمی و انقلابی که امورات به صورت جهادی پیگیری می شود در زمینه انجام تعهدات مربوط به اجرای این طرح ملی نیز مدیران و دستگاه های متولی جهادی و دقیق عمل کنند.

عباسی به مدیران عضو شورای مسکن تاکید کرد: همه امور مربوط به ساخت مسکن در مقیاس صد درصد انجام و اطمینان کامل از ارائه و استقرار همه خدمات مورد نیاز برای سکونت خانوارها صورت پذیرد تا شاهد افتتاح ناقص پروژه های عام المنفعه همچون گذشته نباشیم و کام مردم از خانه دار شدن شیرین شود.

استاندار گیلان ادامه داد: مردم شریف استان گیلان در دولت سیزدهم شاهد افتتاح ناقص پروژه ها حتی با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد نخواهند بود.

وی تصریح کرد: برای پیمانکاران در اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید زمان بندی لازم مشخص و بر اساس همان زمان بندی پیشرفت حاصل شود.

مشکلات تأمین اراضی برای ساخت مسکن در گیلان برطرف شده است

عباسی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با بنیاد مستضعفان کشور در خصوص شناسایی اراضی لازم برای ساخت مسکن در مناطقی که کمبود زمین وجود داشته، اظهار کرد: باید ابتدا مشخص شود که آیا زیر ساخت در مناطقی که دارای متقاضی زیاد است وجود دارد یا خیر و سپس به ساخت مسکن در آن منطقه اقدام شود، زیرا بنیاد مستضعفان این آمادگی را دارد تا به میزان کافی زمین را برای ساخت مسکن در اختیار گیلان قرار دهد.

استاندار گیلان با بیان اینکه مشکلات تأمین اراضی برای ساخت مسکن در گیلان برطرف شده است، افزود: اکثر روستاییان زمین برای ساخت مسکن در اختیار دارند و در صورت دریافت تسهیلات قادر به ساخت مسکن هستند که باید زمینه برای ساخت توسط خود آنها تسهیل شود.

عباسی همچنین بهره مندی از مشارکت عمومی مردم و نیز استفاده از ظرفیت های بخش های خصوصی و تعاونی در حوزه مسکن را ضروری برشمرد و گفت: شهرداران نیز وظیفه دارند بافت های فرسوده شهری را شناسایی و نسبت به بهبود شهرسازی بر اساس محاسبات دقیقی که به رضایتمندی شهروندان بیانجامد، اقدام کنند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان