Friday، 29 March 2024 | جمعه، 10 فروردین 1403
1 2

گیلانیان |عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در نطق میان دستور خود گفت: در مسائل کلان باید عنوان کنیم موضوع حجاب و عفاف مسئله متدینین جامعه است برای برون رفت از این مسئله نباید احساسی و هیجانی عمل کنیم، باید عقلانیت و حکمت را در نظر بگیریم.

حسن محمدیاری در نشست علنی سه شنبه 29 فرودین ماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با سلام درود خدمت ملت شریف ایران، گفت: امامین انقلاب فرموند، مجلس در راس امور است ؛ اگر امروز چنین چیزی مشهود است قضاوت با همکاران گرامی باشد.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وظیفه هئیت رئیسه، دفاع از کیان و حفظ شان و منزلت مجلس و دفاع از حقوق نمایندگان است؛ جایگاه قانونی نمایندگان مشخص اما جای سوال اینجاست که این جایگاه محقق شده است یا خیر باز قضاوت با شما است؟

وی تصریح کرد: اگر مجلس به حاشیه برود بی تردید حضور و بروز مردم در تصمیمات کلان جامعه به حاشیه خواهد رفت؛ انتظار دارم در هیئت رئیسه سال جاری ما شاهد دغدغه و نگرانی نمایندگان در این حوزه‌ها باشیم.

محمدیاری اظهار کرد: در مسائل کلان باید عنوان کنیم موضوع حجاب و عفاف مسئله متدینین جامعه است برای برون رفت از این مسئله نباید احساسی و هیجانی عمل کنیم، باید عقلانیت و حکمت را در نظر بگیریم ما اعتقاد داریم دین مبین اسلام دین مهربانی است؛ دین رحمت، شفقت و مهربانی است همانگونه که پیا مبر اسلام مقلب به این صفت ممدوح بوده است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم  افزود: آنچه مسلم است،عملکرد گذشته تا به امروز مثبت نبوده است و نباید تکرار شود ،پیامبر مهربانی حضرت محمد(ص)فرمود؛ إنما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق، مصداق بارز مکارم اخلاق عطوفت و مهربانی است و زبان ملایم نه زبان خشونت، اشداءعلی الکفار و رحماءبینهم، ما بر این باوریم که همه مردم ایران از هر قبیله، قوم و مذهبی به کشور و مرز و بوم خود عشق می ورزند و هجمه بدخواهان، معاندین و متعرضین به این آب و خاک را بر نمی تابند. 

وی در ادامه تاکید کرد:در این مقوله نیز  همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند،به کمک مردم شاهد حل و فصل آن خواهیم بود،اما امروز معیشت مردم باید یکی از اولویت های قوای سه گانه باشد،اگر مردم بویژه قشر آسیب پذیر جامعه در فشار مضاعف هستند، اما حضور پررنگ آنان در مناسبتهای مختلف بخصوص در روز قدس حکایت  از دلبستگی و ایستادگی انان در مقابل دشمنان دارد.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر تصریح کرد:وظیفه ما متولیان کار در قبال این مردم نجیب روز بروز حساس تر و برجسته ترمی شود،امروز لازم است دولت جهت برون رفت از وضعیت موجود اقتصادی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند، موضوعی که متاسفانه با دخالت برخی نهادهای اداری و قضایی به بهانه شرایط محیط زیستی و انفال مغفول مانده است و فرصت ها تبدیل به تهدید شده است.

وی یادآور شد: باید فضای ناامیدی و یاس را در جامعه از بین ببریم، نگاه‌ها باید تغییر کند و تسهیل گری در جامعه ترویج داده شود، باید در مقوله معیشت بستر خود اشتغالی را فراهم نماییم، متاسفانه در شمال کشور این موضوع مغفول مانده است و موهبت‌های الهی اعم از جنگل و دریا و فضای تبرج و تفریح مردم که می‌تواند بستری برای درآمدزایی آنان باشد، بهانه‌ای برای نارضایتی بیشتر مردم شده است.

محمدیاری در پایان خطاب به وزیر راه خاطر نشان کرد: در حوزه راهداری مواصلاتی مردم معترض هستند،آقای وزیر اگر برای کمربندی طالش در ماه های آتی فکری نکنید،نه تنها مورد هجمه،خشم و شکایت مردم قرارخواهید گرفت،بلکه حقیر بعنوان زبان گویای قوم نجیب طالش با سابقه چهار هزار سال سابقه فرهنگی،از ظرفیت قانونی خود جهت استیضاح استفاده خواهم کرد،راه حل احیای تهاتر نفت و ماده ۵۶ است،ضمن تشکر از آقای صولت مرتضوی در حمایت از تولید اشتعال در حوزه سلولزی و شرکت چوکا ،لازم می‌دانم متذکر شوم،دارای بزرگترین کارخانه کاغذ سازی کشور هستیم،اما به دلیل عدم حمایت بازار جهانی را از دست داده ایم ،برخی از مدیران میانی وزارت کار سنگ اندازی می کنند،متذکر می شوم ،حتی یک روز غفلت در تولید و یا توقف تولید،به دلیل مواد اولیه و نقدینگی قابل یبول نیست و دود آ به چشم وزارت و مردم می رود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان