Friday، 29 March 2024 | جمعه، 10 فروردین 1403
1 2

نگاهی به فیلم برادران لیلا

۱۴۰۲/۰۲/۱۰ ۰۹:۴۱ | چاپ کد خبر: 84716 |

گیلانیان |برادران لیلا فیلم پرحاشیه و جدید سعید روستایی با انتشار غیرقانونی در فضای مجازی بالاخره به مخاطبان سینما رسید و به محض انتشار پذیرای نظرات گوناگونی شد. عده‌ای آن را اغراق‌آمیز و دارای سیاه نمایی مطلق می‌دانند که با توجه به بعضی سکانس‌های خاص امکان اکرانش در ایران بعید به نظر می‌رسد و تماماً برای جشنواره‌های خارجی ساخته شده اما عده‌ای آن را یک فیلم تلخ و دارای مفاهیم عمیق اجتماعی می‌دانند که در زمان نسبتاً طولانی‌اش حرف‌های مهمی می‌زند و در سینمای ایران جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند.

فیلمنامه ضرب آهنگ خوبی دارد و در تمام مدت مخاطب را به دنبال خود می‌کشاند کاراکتر‌ها به شدت شخصیت پردازی قوی و محکمی دارند و کاملاً درست جا‌گذاری شده‌اند. بازی بازیگران فیلم درخشان است و هر کدام از آن‌ها به درک متفاوتی از نقش رسیده‌اند ترانه علیدوستی در نقشی به شدت متفاوت طغیان‌گری می‌کند و تمام تصور مخاطب از نقش‌های قبلی‌اش را می‌شکند نوید محمدزاده ترسی خوره‌وار را در تمام بازی‌اش بروز داده و هیچ شباهتی به نقش‌هایش در فیلم‌های قبلی روستایی ندارد و فرهاد اصلانی هم مثل همیشه درخشان و به اندازه است پیمان معادی با گریم عجیبش آینه تمام نمای افرادی است که سودای یک شبه راه صد ساله رفتن را دارند و استاد سعید پورصمیمی در نقش پدر خانواده یکی از عجیبترین و خاص‌ترین پدر‌های تاریخ سینما را به منصه ظهور می‌رساند.

فیلم بازی‌های خوب دیگری هم دارد از مهدی حسینی نیا که با نگاهی نافذ نقشی به شدت دور از سن و سال واقعی خودش را ایفا می‌کند تا اسماعیل پور رضا و نیره فراهانی و محمد علی محمدی در نقش فرهاد. به دلیل شباهت لوکیشن اصلی فیلم با خانه فیلم ابد و یک روز و حضور مجدد نوید محمدزاده و پیمان معادی فیلم در ابتدا به صورت ناخواسته شبیه به فیلم اول کارگردان به نظر می‌رسد اما بعد از گذشت چند دقیقه شائبه شباهت با ابد و یک روز کاملاً از بین می‌رود و یک داستان کاملاً متفاوت به چشم می‌خورد. فیلم با تمام حواشی مورد استقبال شدید مخاطبان ایرانی قرار گرفته و به گواه نظرات زیر پست آخر کارگردان حتی اکثریت آن‌ها حاضرند هزینه فیلم را هم پرداخت کنند. فیلم جدید روستایی که حاشیه‌های مختلفی را از سر گذرانده حالا به جای پرده نقره‌ای سر از خانه‌ها و کانال‌های تلگرامی در آورده تا فیلمی که می‌توانست باعث رونق گیشه و سینمای اجتماعی ایران شود به سرنوشت تلخ فیلم‌هایی مثل سنتوری داریوش مهرجویی و نقاب کاظم راست گفتار دچار شود.

منبع : ماهنامه سینمایی فیلم

نویسنده:
سعید تاجیک
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان