Friday، 29 March 2024 | جمعه، 10 فروردین 1403
1 2

پلنگی که در گیلان آفتابی شد

۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ۲۳:۳۴ | چاپ کد خبر: 84727 |

گیلانیان | مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده و تصویربرداری یک قلاده پلنگ در ارتفاعات جنگلی روستای جلیسه دیلمان سیاهکل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حمزه عشوری با اعلام خبر مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در ارتفاعات جنگلی گیلان اظهار داشت: یکی از دوستداران محیط‌زیست شهرستان سیاهکل در ناحیه پیرکوه روستای جلیسه دیلمان  موفق به مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه وجود این گونه ارزشمند در منطقه نشانگر مناسب بودن زیستگاه برای حیات آن است، تصریح کرد: پیش از این نیز در جریان گشت و پایش‌های محیط‌بانان در مناطق تحت مدیریت استان، این گونه مشاهده و از آن تصویربرداری شد.

عشوری خاطرنشان کرد: مشاهده پلنگ و یا هر حیوان وحشی دیگری در نقاط مختلف استان گیلان خبر خوشایند و امیدوار کننده‌ای است و نوید آینده‌ای روشن را در حوزه محیط‌زیست استان می‌دهد، اما چگونگی رفتار با این حیوانات مسئله‌ای است که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

وی با بیان اینکه استان گیلان با دارا بودن تنوع حیات وحش و تنوع زیست‌بومی، یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور از لحاظ حیات وحش و تنوع زیستی محسوب می‌شود گفت: حفاظت از گونه‌های حیات وحش نیازمند مشارکت همه مردم است.

منبع: تسنیم
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان