Friday، 29 March 2024 | جمعه، 10 فروردین 1403
1 2
در پی انتشار نظرات غیرکارشناسانه در فضای مجازی اعلام شد:

نظر آب منطقه ای گیلان درباره وضعیت سد لاستیکی ماسال

۱۴۰۲/۰۲/۱۶ ۱۴:۱۷ | چاپ کد خبر: 84738 |

گیلانیان |در پی انتشار نظرات غیرکارشناسانه نیم روز و شب گذشته در فضای مجازی در خصوص سد لاستیکی ماسال نماینده مجری این طرح گفت : بهره برداری از سدهای لاستیکی در هر نقطه ای جهان که احداث شده باشند پس از تایید عملکرد اجزای اصلی طرح و همچنین بررسی درستی کارکرد لاستیک و متعلقات آن انجام می گیرد.

وحید صابر افزود: برای اطمینان از عملکرد لاستیک و متعلقات سد های لاستیکی ، در مرحله اول انجام تست خشک ( بدون آبگیری) و سپس مرحله تست تر ( آبگیری مخزن ) پیش بینی شده است .

نماینده مجری این طرح ادامه داد : با توجه به تایید تمامی اجزای اصلی طرح سد لاستیکی ماسال شامل: ساختگاه سد، پرده آببند، دیواره ها و ... توسط دستگاه نظارت، جهت بهره برداری از این سد ، مرحله کنترل عملکرد لاستیک جهت شناسایی نقص های احتمالی و رفع آن از بهمن ماه سال 1401 آغاز و در چندین مرحله این تست با فشارهای متفاوت افزایشی انجام گردیده است که در مورد اخیر، لاستیک از محل اتصال انجام شده توسط سازنده، دچار نقص شد.

صابر تصریح کرد : ساخت لاستیک توسط کارخانه سازنده معمولا به روش ایجاد قطعات یک متری و اتصال قطعات به هم انجام می گیرد لذا بروز چنین نقص پیش آمده ای متداول می باشد و با این پیش فرض کلیه پیش بینی ها از جمله گارانتی 10 ساله برای اطمینان از کیفیت لاستیک، دریافت خدمات مناسب و کافی از عملکرد لاستیک انجام شده است.

وی در پایان بیان گفت : خوشبختانه با ایجاد سدهای مشابه در سطح استان گیلان، دانش رفع نقص های لاستیک در سطح استان بومی سازی شده و هم اکنون پیگیری جهت رفع نقص ایجاد شده در دست اقدام است و ان شاء الله به زودی سد لاستیکی ماسال وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان