Friday، 29 March 2024 | جمعه، 10 فروردین 1403
1 2
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان:

شالیکاران انجام بیمه کشاورزی را جدی بگیرند

۱۴۰۲/۰۲/۳۱ ۱۰:۴۸ | چاپ کد خبر: 84778 |

گیلانیان |مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به آبگرفتگی برخی از شالیزارها و خسارت به خزانه و نشاءکاری طی بارندگی های اخیر، عنوان کرد: کشاورزان شالیکار حتما بیمه کشاورزی را جدی بگیرند.

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بارش شدید باران طی هفته اخیر در استان گیلان، اظهار کرد: شاهد بارش ۱۳۶ میلیمتری بودیم که ۱۱۰ میلیمتر آن طی ۶ ساعت بارید.

وی عمده بارش ها و آبگرفتگی ها را در غرب استان دانست و افزود: خسارت عمده ای به شالیزارها وارد نشده است، اما از مجموع ۵۰۰ سردهنه موجود در استان، بیش از ۲۰۰ سردهنه خاکی تخریب شد؛ البته این سردهنه ها معمولا در پی باران های شدید تخریب می شوند و طی دو روز همه آنها را با کمک ماشین آلات راهداری و بخش خصوصی احیا کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به آبگرفتگی برخی از شالیزارها و خسارت به خزانه و نشاءکاری، عنوان کرد: کشاورزان شالیکار حتما بیمه کشاورزی را جدی بگیرند، زیرا دولت متعهد شده از طریق بیمه به کشاورزان کمک و خسارت محصول آنان را در هر مرحله آسیب دیدگی اعم از آبگرفتگی و خشکسالی جبران کند.

مرادی، با بیان اینکه سال گذشته از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیکاری استان ۴۶ هزار هکتار بیمه شد، گفت: تاکنون ۲۵ هزار هکتار از اراضی شالیکاری استان بیمه شده و امیدواریم کشاورزان در مدت باقی مانده اهتمام بیشتری داشته باشند.

منبع: ایسنا
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان