Friday، 26 April 2024 | جمعه، 07 اردیبهشت 1403
1 2

گیلان آبی و زرد شد

۱۴۰۲/۰۳/۰۲ ۱۰:۰۳ | چاپ کد خبر: 84785 |

گیلانیان |طبق ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رنگ‌بندی شهرهای کشور، ۱۶ شهرستان در نقشه کرونایی گیلان آبی و یک مورد زرد است و رنگ نارنجی و قرمز از این نقشه حذف شده است.

بر این اساس تعداد شهرستان‌ها با رنگ آبی در نقشه کرونایی گیلان از ۱۳ به ۱۶مورد افزایش و آمار شهرستان‌های با رنگ بندی زرد نیز از چهار به یک مورد کاهش یافته است.

بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رنگ بندی شهرهای کشور، شهرستان های سیاهکل، رودبار و فومن از رنگ زرد کرونایی خارج و آبی شدند و تنها یک شهرستان گیلان شامل شفت در وضعیت زرد باقی ماند.

این ارزیابی حاکی است، شهرستان‌های آستارا، آستانه‌اشرفیه، املش، بندرانزلی، رشت، خمام، رضوانشهر، رودبار، رودسر، سیاهکل، صومعه‌سرا، تالش، فومن، لنگرود، ماسال و لاهیجان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان با اشاره به ادامه روند کاهشی بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان گفت: بر اساس آخرین آمار ۲۱ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که نسبت به آمار یکشنبه گذشته ۱۵ نفر کاهش یافت.

دکتر فردین مهرابیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بستری ۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان اظهار کرد: از مجموع بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان چهار نفر بدحال هستند.

وی از مردم خواست تا همچنان توصیه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی در اماکن پرازدحام را رعایت کنند.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰هزار نفر دست کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این مفهوم است که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

هر فرد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دز واکسن کرونایش گذشته باشد باید برای تزریق دز بعدی واکسن مراجعه کند و انتظار می‌رود آحاد جامعه با انجام به موقع واکسیناسیون در حفظ حقوق شهروندی و کمک به کادر درمان در قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس همراهی کنند.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کنند.

منبع: ایرنا
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان