Tuesday، 16 April 2024 | سه شنبه، 28 فروردین 1403
1 2

گیلانیان | استاندار گیلان گفت: توزیع عادلانه آب کشاورزی برای تمام اراضی شالیزاری استان مورد تاکید بوده و کشاورزان نگران این موضوع نباشند.

اسدالله عباسی عصر امروز "جهارشنبه" به منظور بررسی آخرین وضعیت آبرسانی شالیزارها با حضور در روستای امشه از توابع بخش سنگر شهرستان رشت با کشاورزان و میراب‌های منطقه گفت وگو کرد.

وی در ادامه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات آب کشاورزی در سال گذشته اظهار کرد: امسال هم مانند پارسال شاهد کاهش میزان بارندگی و ذخیره حجم آب سدسپیدرود هستیم که این مهم برای جلوگیری از مشکلات کم‌آبی مدیریت می شود.

وی با بیان اینکه کشت و کار در اراضی شالیزاری بر اساس تقویم زراعی در گیلان در حال انجام است، افزود: تاکنون حدود ۲۳۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان زیر کشت برنج رفته و اراضی کمی برای نشاء مانده که عمومابخش هایی از شهرستان رودبار است که همواره با تاخیر کشت در این منطقه انجام می شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان در ادامه با تاکید بر ضرورت افزایش بهره‌وری آب وخاک خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی به عنوان متولی و راهنما باید کشت دوم را برای افزایش درآمد کشاورزان ترویج دهد.

وی با اشاره به عدم عرضه برنج در سال زراعی گذشته توسط عده ای از کشاورزان و صاحبان برنجکوبی ها به منظور افزایش قیمت اظهار کرد: دولت برای کمک به این کشاورزان وارد عمل شده به این منظور هم‌اکنون خرید برنج به ویژه ارقام پرمحصول را از مازندران آغاز کرده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه قراراست تا در نشستی با معاون وزیر جهاد کشاورزی این موضوع برای گیلان نیز بررسی شود، اضافه کرد: دولت تا سه ماه بعد از برداشت برنج، واردات این محصول را انجام نمی دهد تا میزان تولیدات را ارزیابی و برنج مورد نیاز را وارد کند.

وی بیان داشت: تمام تلاش ها در حوزه کشاورزی به منظور حفظ عرصه های کشاورزی و مقرون به صرفه بودن کشت و کار برای کشاورزان است.

استاندار گیلان با اشاره به اجرای کشت مستقیم نشاء برنج (بدون مراحل خزانه گیری) اظهار کرد: این روش سال گذشته در شهرستان ماسال اجرا شد و امسال نیز در مزرعه ای با همراهی و همکاری گروه جهادی در منطقه سنگر انجام شده است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان