Friday، 29 March 2024 | جمعه، 10 فروردین 1403
1 2

گیلانیان |امام جمعه آستارا با اشاره به تسریع در آماده سازی و بهبود وضعیت محوطه بارانداز این شهرستان گفت: متاسفانه امکانات بارانداز آستارا زیر صفر بوده و شایسته نام جمهوری اسلامی نیست.

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان آستارا با اشاره به فرصت معنوی ماه ذیقعده ضمن بیان حدیثی از امام صادق (ع) در اهمیت ذکر و یاد خدا نمازگزاران مؤمن را به پرداختن به ذکر و یاد خدا توصیه کرد و گفت: برترین ذکر آن است که خداوند را در اموری که حلال و حرام کرده است یاد کنیم.

خطیب جمعه آستارا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شصتمین سالگرد قیام خونین پانزده خرداد گفت: نقش امام خمینی (ره) در به ثمر نشاندن نهضت‌های قبلی ضد استعماری مردم ایران بسیار مهم و اثرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: نهضت‌هایی همچون تحریم تنباکو، مشروطه، ملی شدن صنعت نفت یک عنصر تمام کننده نهایی لازم داشتند که آن قیام خونین پانزده خرداد و شکل گیری نهضت و انقلاب اسلامی به رهبری مرجعیت دینی بر علیه طاغوت و رژیم ظالم و فاسد پهلوی بود.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایمان و معنویت، وحدت کلمه و اطاعت از رهبری امام خمینی (ره) بود، گفت: اگر امروز هم این سه عنصر اساسی را حفظ کنیم بر همه طاغوت‌ها و قدرت‌های ظالم جهانی غلبه خواهیم کرد و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) و انقلاب جهانی ایشان خواهیم شد.

امام جمعه آستارا با اشاره به سفر پادشاه عمان به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب، توسعه روابط مختلف با این کشور کلیدی که همواره به عنوان یک میانجی گر صلح شناخته شده است را بسیار مهم دانست و گفت: پادشاه عمان در این سفر حامل پیام تمایل مصر برای بازسازی و از سرگیری روابط با جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: از سرگیری روابط ایران و مصر امر مهمی است که اگر محقق شود، محوریت و نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و معادلات جهانی را بیش از پیش تثبیت خواهد کرد.

امام جمعه آستارا با اشاره به بازدید میدانی از محوطه بارانداز راه آهن آستارا گفت: متأسفانه امکانات این ایستگاه و بارانداز زیر صفر و اصلاً شایسته نام جمهوری اسلامی نیست.

وی تسریع در آماده سازی و بهبود وضعیت محوطه را از مسئولان مطالبه کرد و افزود: متأسفانه در بحث دیپلماسی اقتصادی هم بسیار ضعیف هستیم و با توجه به فرصت ایجاد شده در بازار مصرف کشور روسیه در تأمین اقلام مورد نیاز و افزایش حجم صادرات به این کشور در این فرصت طلایی بی توجه بوده‌ایم.

منبع: مهر
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان