Thursday، 28 March 2024 | پنجشنبه، 09 فروردین 1403
1 2
قابل توجه فرمانداری آستانه اشرفیه

صبح امروز از هشت نانوایی فعال دهستان چهارده شش باب تعطیل بود

۱۴۰۲/۰۳/۱۵ ۱۷:۲۰ | چاپ کد خبر: 84828 |

اختصاصی گیلانیان : از مجموع هشت نانوایی فعال دهستان چهارده شش نانوایی در صبح روز 15 خرداد به دلیل نداشتن آرد تعطیل و دو نانوایی دیگر بسبب کمبود آرد در واقع نیمه تعطیل بود چون خیلی کوتاه پخت کرد.

شاید لازم باشد جهت مزید اطلاع فرمانداری آستانه اشرفیه یاد آور شود دهستان چهارده شامل روستاهای : گاچرا ، شیرکوه ، کتشصت آبادان ، کاچا ، خلشا ، لات محله و خانم لات است که طبق سرشماری سال 1395 دارای 3665 نفر جمعیت و 1430 خانوار جمعیت بومی است.

طی چند سال گذشته به گفته صاحبان بنگاههای معاملات ملکی فعال در چهارده بالغ بر 500 خانوار غیر بومی در دهستان مبادرت به خرید زمین و ویلا سازی کردند که ساخت و ساز آنان در پاره از نقاط شبیه به شهرک است.

از مجموع مهاجران به دهستان چهارده بخشی ساکن و مقیم هستند و بقیه برای تعطیلات گذرانی به این محل هجوم می آورند و برخی شان زیر پوستی مشغول معاملات ملکی برای خود ، خانواده و ایل و تبار خود هستند و با ترفند های جدید معامله و ساخت و ساز می کنند.

با توجه به همه اوصاف نیک و بد مهاجران و صرفنظر از اینکه برخی از این مهاجران بدون پروانه و یا با سازش با کدخدا اقدام به ویلا و کاخ سازی نمودند برخی نیز با پروانه ساخت و ساز کردند و فرمانداری (بخشداری) بابت صدور پروانه از همه متقاضیان به نام دهیاری از زمان تصویب قانون دهیاری الی زمان صدور پروانه عوارض دریافت و اگر پایان کار به تاخیر بیفتد مسئول آخرین امضا بابت یک امضا پنج میلیون تومان اخذ می نماید!؟

وقتی از بومی و غیر بومی عوارض گرفته می شود، وقتی بابت یک امضا فلان مبلغ دریافت می شود حق این است خدمات اولیه کافی و وافی در اختیار گذاشته شود ؟

چگونه ممکن است از هشت نانوایی شش نانوایی در یک روز به طور همزمان به بهانه نداشتن آرد در زمان پیک جمعیت و هجوم مسافر تعطیل باشداگرچه در زمان عادی هم سهمیه آرد این دهستان جوابگوی متقاضیان نیست از اینجهت نانوایی ها ناگزیرند مقدار کمتر و در زمان کمتر پخت نمایند و یا نانوایی دو برداران بعضی اوقات یکی صبح و دیگری عصر به نوبت پخت نمایند تا جوابگوی مردم باشند. 

تکلیف مسافر به کنار چون با توجه به تجربه مکرر ممکن است نان خود را بهمراه آورده باشد ولی در فصل کشت و کارکه کشاورز جهت غذای بعد از صبحانه و عصرانه کارگران شدیدا بهنان نیازمند است با قحطی نان مواجه شود؟ تکلیف کشاورز با کیست؟

آیا عوارض گرفتن، پروانه صادر کردن، به جمعیت روستایی افزودن نباید به فکر خورد و خوراک اولیه این جماعت بود؟

آیا اداره روستا با باری به هرجهت تبعات ندارد ؟

امیدواریم فرمانداری به بهانه تامین آرد دارای شبکه مستقل و سراسری است از خود رفع مسئولیت نکند و برای گرفتن سهمیه کافی برای روستا تلاش لازم را مبذول دارد .

نویسنده:
حسین لطفی- مدیر مسئول
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان