گیلانیان | علیرغم اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در وصول مطالبات خود از مشترک خانگی ابزار محکمی در اختیار دارد و در اجرای آن بسیار مصمم و بدون ملاحظه است ولی معلو نیست چرا یک صدم این جدیت را در بخش ارائه خدمات ندارد .
شرکت توزیع برای خدمات رسانی بهتر و جلوگیری از سرگردانی مشترکین سامانه ای تحت عنوان (برق من) را راه اندازی کرد تا همه گزارشات قطعی و خاموشی و غیره جمع آوری و در اسرع وقت نسبت به حل آن اقدام نماید ولی به نظر می رسد این موارد تشریفاتی و ممر اشتغال است زیرا :
در تاریخ 29 بهمن 1401 به سامانه (برق من) خاموشی تیر برق یک کوچه ای گزارش و با کد رهگیری 40199293036 ثبت شد ولی تا تاریخ 9 تیر 1402 یعنی بیش از چهار ماه هیچ اقدامی صورت نگرفت.
ناگزیر در تاریخ 9 تیر باز پیامکی به (برق من) ارسال شد ولی این بار مسئولی از طریق شماره تلفن 3375300 تماس گرفت با رفع مسئولیت از خود ارباب رجوع را به فوریت های برق 121 پاس داد !
برای پاسخگوی این بخش استدلال شد یک تیر برق فلان کوچه خاموش است و شهروندان در راستای حفظ مال خود که به قول آن بنده خدا یک عمر با (یا حسین) جمع کردند مبادا یکی پیدا شود با یک (یا علی) همه آن را به یغما ببرد مجبورند چندین شعله برق سر دری خود را تا صبح روشن نمایند و در واقع شرکت توزیع عملا شهروندان را وادار می کند مغایر با تبلیغ صرفه جویی در مصرف برق عمل نمایند!
علی الظاهر چون زمان فوریت ها، فوری بود ! با بی حوصلگی گفت: این کار شما در حوزه اختیارات ما نیست شما باید به برق منطقه خود بروید و با رییس منطقه صحبت کنید . یعنی تمام این کر و فر نمایشی است و حاجتی از (برق من) و (فوریت های برق 121) خواسته نیست ، نقطه سر خط.
چه خوب است روابط عمومی شرکت توزیع برق اعلام کند خاموشی معابر بعهده کیست؟ شهرداری یا شرکت توزیع؟ در این مورد شهروند به کجا باید مراجعه نماید ؟
وقتی برای فیش برق شهروند یک قطار شتر عناوین از قبیل: مبلغ بیمه - مبلغ مالیات (در سهم ارزش افزوده) - مبلغ عوارض (در سهم ارزش افزوده) - مبلغ عوارض برق - مبلغ راکتیو - مبلغ دیماند - مبلغ آبونمان - مبلغ پیک فصل ... ردیف می شود نباید روشنایی رفع خاموشی معابر را از شرکت توزیع نیروی برق انتظار داشت؟