اختصاصی گیلانیان : آیت الله قربانی نماینده مقام معظم رهبری در گیلان طی دیدار با مدیر عامل ، معاونین و جمعی از پرسنل منطقه آزاد انزلی در چهارم اردبیهشت 91 عنوان کردند : رهبر معظم انقلاب چندین سال است که نام ها یا شعارهایی را به امت معرفی و به مسئولین ابلاغ می کنند که به نظر من به مرحله عمل نرسیده است . من می ترسم نام و شعار امسال یعنی " حمایت از تولید ملی ، کار و سرمایه ایرانی " هم فقط روی سررسیدها و امثال اینها نوشته شود و عملی نشود . از فروردین تاکنون یک ماه از سال گذشته ، اما تنها این شعار را زمزمه کردیم ولی چه کردیم ؟ انتظار داریم مدیریت ارشد استان ، نمایندگان ، مدیران ، صاحبان فکر و اندیشه گیلان و کشور دست در دست هم بدهند و در رفع مشکلات کشور اقدام و برای تحقق آرمان مقام معظم رهبری که حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی است، تلاش بکنند .
چند روزی از این تذکر نماینده ولی فقیه نگذشته از طریق رسانه های دیداری و شنیداری ، نوشتاری و مجازی مطلع شدیم هنوز یک ماه و اندی از عمر نامگذاری امسال نگذشته بود که اطلاع حاصل شد :
" به دنبال مذاکرات استاندار گیلان با رئیس کل گمرک ایران و پلیس راهور ناجا و مسئولان منطقه آزاد انزلی و با دستور ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی، پلاک گذاری خودروها در منطقه آزاد انزلی آغاز شده است – خبرگزاری فارس 10/2/91 " و مراسم نمادین این اقدام در بخش های خبری و تیزر تبلیغاتی آن نیز برای مدتی از سیمای مرکز گیلان پخش شد "
به گزارش سایت سازمان منطقه آزاد انزلی استاندار گیلان بابت این هدیه به مردم استان گیلان از مدیر عامل منطقه آزاد تشکر کرد.
جالب توجه تر اینکه حجت الام سید داود موسوی ، امام جمعه محترم انزلی در این مراسم طی سخنانی گفت :
تردد خودرو با پلاک منطقه آزاد انزلی حرکتی بزرگ در راستای سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است . تصریح نمود: جامعه دینی که می خواهد به عنوان الگوی جهانیان معرفی شود نباید خود را در حوزه سیاسی و فرهنگی محدود نماید چرا که هم اکنون میدان اصلی مبارزه ایران اسلامی در عرصه های اقتصادی است موضوعی که در راهبردهای مقام رهبری و تلاش دولت خدمتگذار هویداست !
نویسنده مثل بسیاری از دلسوزان دیگر نظام در رابطه با پلاک گذاری خودروهای خارجی منطقه آزاد انزلی هر چه دو دو تا ، چهارتا کرد تا مصداقی برای فرمایشات امام جمعه محترم انزلی رابطه ای با تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی پیدا کند راه به جائی نبرد و ناگزیر است در انتظار توضیح بیشتر مقامی که خود را تالی تلو رهبری می داند بماند تا ایشان روشن نماید پلاک گذاری خودروهای خارجی کجایش حمایت از تولید ملی است و چقدر نیروی کار ایرانی در تولید این محصول خارجی و لوکس تلاش کرده اند که حمایت از کار نیز باشد ؟ و چقدر از سرمایه ایرانی در تولید این خودرو ها هزینه شده که سود و بازآوری ه م داسشته باشد که برای ایشان ترسیم حمایت از سرمایه ایرانی نموده است ؟
درست است که این اقدام تحقق یکی از مصوبات دور سوم سفرهای استانی هیأت محترم دولت به گیلان بوده و باید اجرائی می شده است تا از توقف سرمایه جلوگیری شود ولی با توجه به شعار امسال ، آیا نمی شد این مصوبه را بدون تاکید به شعار " حمایت از تولید ملی و کارو سرمایه ایرانی " اجرائی نمود تا این دوگانگی در معنی و عمل پیش نیاید؟