Sunday، 28 April 2024 | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403
1 2

گیلانیان | شنیده‌ها حاکی است، در پی‌ گسترش تنش‌ها در دریای سرخ، یک‌ دالان اقتصادی جدیدی میان هند، عربستان سعودی و اروپا ایجاد شده است تا از این طریق، مسیر حمل و نقل امن به اسرائیل رقم بخورد.

روزنامه هندی بیزینس استاندارد، به تازگی اعلام کرده، در پی‌ گسترش تنش‌ها در دریای سرخ، دالان اقتصادی جدیدی میان هند، عربستان سعودی و اروپا ایجاد شد تا از این طریق مسیر حمل و نقل امن دنبال شود.

جایگزینی این مسیر به جای دریای سرخ می‌تواند به کاهش زمان حمل و نقل کالاها و محصولات بین اسرائیل، اروپا و هند، کاهش هزینه حمل و نقل به دلیل کوتاه‌تر بودن مسیر نسبت به دریای سرخ و ایجاد تنوع در مسیرهای تجاری اسرائیل کمک کند.

نکته قابل توجه اینکه عربستان سعودی متعهد به سرمایه گذاری هنگفت در ساخت و ساز زیرساخت های لازم برای این دالان اقتصادی شده است. این سرمایه‌گذاری شامل ساخت بنادر، جاده ها، خطوط ریلی و سایر زیرساخت های لجستیکی است، در حالی که عربستان سعودی با بروز عملیات طوفان‌الاقصی و در حرکتی غافلگیرکننده در پیامی به سران کاخ سفید و رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در کنار فلسطینی‌ها می‌ماند و به تمام مذاکرات برای عادی سازی روابط با اسرائیل پایان می‌دهد!

با این اوصاف، مشخص نیست، سرانجام موضع عربستان درباره فلسطین چه خواهد بود؟ سرمایه‌گذاری هنگفت این کشور برای ایجاد دالان اقتصادی که به تسهیل روابط تجاری اسرائیل کمک می‌کند، باور کردنی است یا حمایت‌های اخیر از عملیات طوفان‌الاقصی و محکوم کردم اسرائیل؟!/ منبع : تابناک

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان