Sunday، 28 April 2024 | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403
1 2

گیلانیان | دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی گفت: هر قطره خونی که در منطقه می ریزد مسئولیتش با دولت آمریکاست. آمریکا بیش از اسرائیل بر نابودی حماس اصرار دارد.

به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی در مراسم گرامیداشت فرماندهان شهید در ضاحیه بیروت گفت: اگر شهیدان امروز در میان ما بودند موضع آنها در حمایت و یاری فلسطین و مقابله با دشمن صهیونیست و ممانعت دشمن در رسیدن به اهدافش و یاری مظلومان در غزه و منطقه بود.

وی افزود: مبارزان راستین و افراد شریف، دچار ضعف و سستی نشده و در درست بودن راه و اهداف و گزینه‌هایشان تردیدی به خود راه نداده و به مسیر خود ادامه داده و این فرمان را حفظ کردند که حفظ مقاومت اصل اساسی است.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: جانفشانی جنبش‌های مقاومت ناشی از روی انفعال یا واکنش موقت نیست بلکه برگرفته از بصیرت، آگاهی و شناخت اهداف است. دشمن گمان می‌کند که با از میان برداشتن فرماندهان و رزمندگان ما یا ویرانی منازل می‌تواند ما را ضعیف یا وادار به عقب نشینی کند.

نصرالله در ادامه با اشاره به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در جنوب لنبان آن‌را عامدانه دانست.

حمله به غیرنظامیان را تحمل نمی کنیم

وی افزود: ما در بطن نبرد واقعی قرار داریم و شهادت رزمندگان بخشی از نبرد است اما هنگامی که موضوع به غیرنظامیان می‌رسد موضوع حساس می‌شود و این موضوع جدیدی از زمان شروع مقاومت نیست. در فوریه ۱۹۹۲ مقاومت معادله حمایت از غیرنظامیان را وضع و آن‌را در سال ۱۹۹۳ تثبیت کرد. ما موضوع حمله به غیرنظامیان را برنمی تابیم. هدف دشمن از کشتن غیرنظامیان فشار به مقاومت برای توقف حملاتش است. از هفتم اکتبر فشارهای جهانی با هدف گشوده نشدن جبهه جنوب لبنان در حمایت از غزه وجود داشته است.

نصرالله گفت: پاسخ به کشتار باید تداوم مقاومت در جبهه و تشدید آن باشد. این اقدامات ما را مصمم‌تر می‌کند و ایمان ما را قوی‌تر می‌کند. ما روز گذشته کریات شمونه را با دهها موشک کاتیوشا و موشک‌های فلق به عنوان اولین واکنش هدف قرار دادیم. دشمن صهیونسیت تاوان ریختن خون زنان و کودکان ما را در نبطیه و الصوانه و دیگر مناطق خواهد داد. دوست و دشمن خواهند فهمید که این خون با خون پاسخ داده می‌شود و نه با هدف قرار دادن مراکز و تجهیزات جاسوسی دشمن.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: آمریکاییها و صهیونیست‌ها باید بدانندکه در فلسطین هم ذره‌ای عقب نشینی در کار نخواهد بود.

تمامی اراضی اشغالی در تیررس مقاومت است

دبیر کل حزب الله تاکید کرد: مقاومت توان موشکی قوی و دقیقی در اختیار دارد که آن‌را قادر می‌سازد که همه مناطق اراضی اشغالی از کریات شمونه تا ایلات را هدف قرار دهد.

وی افزود: برادران در یمن تا به امروز به حمله به کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی ادامه داده‌اند اما نبرد اساسی در غزه جریان دارد.

تسلیم شدن تاوان سنگینی دارد

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: در برابر پروژه آمریکا و اسرائیل در منطقه ما دو گزینه داریم مقاومت یا تسلیم شدن. تاوان تسلیم شدن زیاد و خطرناک و بسیار سنگین است. بهای تسلیم شدن در لبنان، هیمنه سیاسی و اقتصادی اسرائیل علیه کشور ما است. اگر ملت فلسطین تسلیم شده بود، ساکنان غزه، کرانه باختری و حتی اراضی ۴۸ بیرون رانده شده بودند. مقاومت در فلسطین رژیم صهیونیستی را با بحران موجودیتی روبرو کرده است و اوج آن نیز طوفان الاقصی بود.

دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد: آیا ضعف، سستی، خواری و ذلت نیست که مسلمانان نمی‌توانند دارو به غزه ارسال کنند؟

تزویر و جعل حقایق از سوی تل آویو

وی افزود: یکی از وظایف ما در برهه کنونی روشنگری درباره حقایق است زیرا از زمان هفتم اکتبر تاکنون شاهد روایت جعلی اسرائیل در این زمینه هستیم. دشمن اسرائیلی در راستای تخریب وجهه مقاومت و حماس در هفتم اکتبر حرکت کرده و کوشیده که آن‌را داعشی بنمایاند. اسرائیل نتوانست که حتی یک کودک سربریده یا زن مورد تجاوز قرار گرفته شده را به دنیا معرفی کند و این شهرک نشینان بودند که با آتش نیروهای خودی هدف قرار گرفته و سوزانده و کشته شدند. اگر تحقیقی درباره هفتم اکتبر انجام شود مبنی اخلاقی و حقوقی که نتانیاهو و بایدن با اصرار بر از بین بردن حماس ادعا می‌کنند، فرو می‌ریزد. بسیاری حتی کسانی که خود را دوست حماس می‌دانند، تزویر تاریخی اسرائیل درباره هفتم اکتبر را باور کردند.

آمریکا پل هوایی را متوقف کند اسرائیل جنگ را متوقف خواهد کرد

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: اسرائیل روزانه صدها زن و کودک را می‌کشد و زخمی می‌کند و دنیا ساکت است. مقاومت از هفتم اکتبر شاهد شنیع‌ترین روند فریب و جعل قرار داشته است. بزرگترین نفاق و ریاکاری کنونی در دنیا موضع دولت آمریکا در قبال تحولات غزه است. پول، سلاح، موشک و گلوله‌های توپ اسرائیل هم اکنون از واشنگتن می‌آید و اگر آمریکا پل هوایی را متوقف کند، رژیم صهیونیستی جنگ را متوقف خواهد کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد: آمریکا بیش از اسرائیل بر نابودی حماس اصرار دارد. هر قطره خونی که در منطقه می‌ریزد مسئولیتش با دولت آمریکاست و مقامات صهیونیست ابزار اجرا هستند. هدف اسرائیل کوچاندن فلسطینی‌ها از فلسطین اشغالی یا کرانه باختری به اردن و ساکنان غزه به مصر و ساکنان اراضی ۴۸ به لبنان است.

نصرالله خاطرنشان کرد: عملیات طوفان الاقصی این هدف اسرائیل که طی سالیان سودای دولت یهودی از بحر تا نهر را دارد، برملا کرد. پروژه دولت یهودی، فلسطینی‌ها را به طور اساسی هدف قرار می‌دهد و همچنین خطری برای اردن، مصر و لبنان است.

گزینه مقاومت موثر و مفید است

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: در سالروز شهادت فرماندهان شهید بر گزینه مقاومت که موثر بودن آن اثبات شده است، تاکید می‌کنیم. ما خواهان این هستیم که ارتش لبنان ارتشی قوی و مقتدر باشد اما آمریکا مانع این است که ارتش لبنان قوی شود. تاثیر مقاومت مردمی در آزادسازی فلسطین و عراق اثبات شده است. زبان قاصر از مقاومت غزه و پایداری این مردم است. در لبنان باید بر مقاومت و سلاح آن و توان آن بیش از هر زمان دیگری توجه کنیم زیرا مقاومت دشمن را دچار هراس می‌کند و بازدارندگی ایجاد می‌کند و این ویژگی مقاومت مردمی است. هدف همگی در محور مقاومت، شکست دشمن و پیروزی غزه است. منظور از شکست دشمن در این نبرد شکست در تحقق اهدافش است.

وی بر ضرورت وارد آوردن خسارات و تلفات به دشمن برای وادار کردن آن به شکست تاکید کرد و گفت: هدف ما پایداری مقاومت و ساکنان غزه است.

نصرالله درباره مذاکرات سیاسی هم گفت: گروههای فلسطینی این موضوع را به حماس واگذار کرده‌اند و ما وارد این فاز نمی‌شویم.

وی تاکید کرد: سلاح مقاومت برای حمایت از لبنان است و موضوع ریاست جمهوری موضوع داخلی است. سلاح مقاومت برای حمایت از لبنان و مردم آن است. مرزهای زمینی لبنان ترسیم شده است و هر مذاکره‌ای باید بر اساس این باشد که از لبنان بیرون بروید.. فرهنگ مقاومت فرهنگ زندگی و کرامت است نه فرهنگ تسلیم، ذلت و خواری.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان