Sunday، 28 April 2024 | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403
1 2
رئیس علوم پزشکی گیلان:

در حفظ سلامت مردم با احدی تعارف نداریم

۱۴۰۲/۱۱/۲۹ ۲۰:۴۷ | چاپ کد خبر: 85310 |

گیلانیان | رئیس علوم پزشکی گیلان سلامت مردم را یک اصل دانست و خاطرنشان کرد: در تامین و حفظ سلامت مردم و ارتقای آن با احدی تعارف نداریم و سلامت مردم را با هیچ چیز معاوضه و معامله نمی‌کنیم.

دکتر محمدتقی آشوبی امروز، ۲۹ بهمن ماه در نشست حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان گیلان، با اشاره به کاهش حدود هفت درصدی موالید گیلان در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، اظهار کرد: گیلان سال گذشته در رتبه چهارم کمترین میزان موالید در کشور قرار داشت، اما امسال در مقایسه با سال گذشته رشد موالید داشته است.

وی با اشاره به تغییرات میزان فوت گیلان در هشت ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته، افزود: میزان مرگ‌ومیر در گیلان نیز حدود چهار درصد افزایش یافته که با توجه به پیری جمعیت استان، دور از انتظار نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به عزم و جدیت استان در مقوله جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، گفت: گیلان از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ نشست تخصصی پیرامون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده برگزار کرده و موانع و مشکلات این قانون فوری و واجب را در استان تسهیل و رفع کرده است.

آشوبی، کنترل سقط های غیرقانونی را یکی از راهکارهای موثر در افزایش جمعیت دانست و عنوان کرد: برخی از مراکز درمانی و بیمارستانی در افزایش سقط های غیرقانونی پیشرو بودند که اقدامات کنترل و مهار آنها شجاعانه در قرارگاه سلامت استانی تصویب و اجرا شد و تعدادی نیز در دست اجرا قرار دارند.

وی سلامت مردم را یک اصل دانست و خاطرنشان کرد: در تامین و حفظ سلامت مردم و ارتقای آن با احدی تعارف نداریم و سلامت مردم را با هیچ چیز معاوضه و معامله نمی‌کنیم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان