Sunday، 28 April 2024 | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403
1 2
استاندار در شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان:

ادارت کل از مشارکت بخش خصوصی در تکمیل پروژه های ناتمام بهره گیرند

۱۴۰۲/۱۲/۲۴ ۲۲:۳۵ | چاپ کد خبر: 85326 |

گیلانیان | استاندار گیلان با تاکید بر جلب مشارکت بخش خصوصی در انجام پروژه‌های ناتمام گفت: ادارات کل علاوه بر اعتبارات حمایتی دولت، از مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام باقی مانده از سنوات قبل بهره‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛  اسدالله عباسی امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان خواست در مورد برخی سوالات پیش آمده برای دستگاه ها در مورد نحوه مشارکت بخش خصوصی در پروژه ها شفاف سازی کند و افزود: باید طبق آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (۴) ماده واحده قانون بودجه این پروژه های تعیین تکلیف شوند. 

وی در ادامه تصریح کرد: فرمانداران شهرستانهایی که عملکرد ضعیفی در صدور شناسه یکتا برای پروانه های قدیمی دارند تا ۱۵ فروردین 1403 نسبت به تبدیل مجوزهای کسب و کار کاغذی به هوشمند اقدام کرده و این موارد را در دستور کار قرار دهند؛ در نیمه دوم فروردین ماه عملکرد فرمانداران بررسی خواهد شد.

عباسی تاکید کرد: پس از واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی نباید کارگرانی که سالها در این پروژه ها فعالیت کرده اند بیکار شوند، نیروی انسانی بویژه نیروی خدماتی شاغل در این پروژه ها باید به فعالیت خود ادامه دهند.

وی خواستار پایش تعداد و سطح تحصیلی دانش آموختگان دانشگاهی بیکار استان شد و افزود: سطح تحصیلی این دانش آموختگان باید مشخص شود تا بتوانیم متناسب با رشته و سطح تحصیلی این دانش آموختگان بستر کار و اشتغال را برای آنها فراهم کنیم. 

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: باید میزان بیکاری هر شهرستان به تفکیک رشته تحصیلی و شرایط سنی مشخص و دسته بندی شود و متناسب با آن منطقه ای عمل شود تا از تمرکز نیرو و منابع در مرکز استان جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: در مساله پایش اقتصادی و پنجره واحد هم باید عرصه های شناخته شده به سمت مناطق کم برخوردار هدایت کنیم تا بستر کار برای فرزندان آن سرزمین فراهم شود.

محمدرضا رستمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان هم در این جلسه در خصوص مشارکت عمومی و خصوصی گفت: پروژه هایی در استان وجود دارند که باید از مشارکت بخش خصوصی برای بهره برداری از آنها استفاده کرد تا علاوه بر اشتغالی که برای بخش خصوصی ایجاد می شود دستگاههای دولتی را از تصدیگری باز دارد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان