Tuesday، 30 April 2024 | سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
1 2
دبیرکل حزب الله لبنان :

پاسخ ایران به اسرائیل قطعی است

۱۴۰۳/۰۱/۱۷ ۲۲:۱۱ | چاپ کد خبر: 85337 |

گیلانیان | دبیرکل حزب الله لبنان ضمن اشاره به اینکه عده ای هستند که نمی‌خواهند بپذیرند اسرائیل در این منطقه شکست می خورد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر مواضع خود ایستاده است و به پشتیبانی از مقاومتی که در مقابل اشغالگران ایستاده، ادامه می دهد. عملیات طوفان‌ الاقصی، بقای رژیم صهیونیستی را با خطر روبرو کرده و واشنگتن پشت پرده همه جنایت های منطقه است.

«سید حسن نصرالله» در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در ضاحیه جنوبی بیروت که درحال برگزاری است، افزود: حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق یک حادثه تعیین‌کننده است که دوران پس از آن با دوره پیش از آن متفاوت خواهد بود.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: جمهوری اسلامی ایران بر مواضع خود ایستاده است و به پشتیبانی از مقاومتی که در مقابل اشغالگران ایستاده، ادامه می دهد. ایران از همه گروه های مقاومت حمایت می کند و اگر می خواست موضع خود را در این باره تغییر دهد، تاکنون اینکار را کرده بود. ارتباط با ایران و ائتلاف با آن در دوران کنونی یک افتخار و شرف است و کسانی باید خجالت بکشند که می دانند واشنگتن پشت پرده همه جنایت هایی است که در منطقه انجام می شود.

نصرالله افرود: عملیات طوفان الاقصی یک حادثه تاریخی در منطقه است که دوران پس از آن مانند دوران پیش از آن نخواهد بود. این عملیات، وجود و بقای رژیم صهیونیستی را با خطر روبرو کرده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: تجاوز به غزه جنگ کسانی است که عقل خود را از دست داده اند و پس از گذشت ۶ ماه از این جنگ هنوز نتانیاهو و گالانت دیوانه‌وار عمل می کنند. دشمن می‌خواهد با قتل‌عام و گرسنگی دادن بر ملت فلسطین فشار وارد کرده و آن ها را بترساند زیرا هیچ افق روشنی در مذاکرات و در میدان مقابل خود نمی بیند. نتانیاهو پس از گذشت ۶ ماه از جنگ همچنان از نابود کردن حماس و مقاومت در غزه و بازگرداندن اسریان خود ناتوان است. اسرائیلی ها اکنون سردرگم هستند و حتی نمی دانند روز پس از پایان جنگ در غزه وضعیت چگونه خواهد بود.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: امروز روزی است که موضع و پایبندی خود را به مقاومت اعلام می‌کنیم. شهدای جنایت اخیر رژیم صهیونیستی برای ما ارزش بسیاری داشتند. شهادت این عزیزان و بویژه سرلشکر زاهدی برای ما بسیار سنگین است زیرا او سال های طولانی در لبنان خدمت کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین تصریح کرد: آمریکایی ها به شدت خواستار مذاکره مستقیم با ایران هستند ولی ایران تاکنون مذاکره مستقیم را رد کرده است. ایران بر سر پرونده‌های منطقه‌ای با آمریکا مذاکره نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: نتانیاهو هیچ افق روشنی برای حل و فصل مشکلات داخلی صهیونیست ها در پیش ندارد و محکومیت بین المللی یکی از نتایج عملیات طوفان الاقصی بود. ناتوانی صهیونیست ها از بستن جبهه های دیگر از جمله جبهه لبنان، یمن و عراق یک دستاورد بزرگ است. اشغالگران در شمال و مرزهای لبنان با مشکل روبرو هستند همانطور که در بندر ایلات با مشکلات اقتصادی روبرو شده اند و هنگامی که جنگ به پایان برسد، حجم این خسارت ها را خواهند یافت. نتانیاهو و ائتلافش هیچ گزینه‌ای غیر از توقف جنگ درپیش ندارد و این خود به معنای شکست در جنگ است.

سید حسن نصرالله همچنین گفت: مهم این است که مقاومت کنیم و در غزه، لبنان و یمن ایستادگی کنیم و به سوی پیروزی در این معرکه حرکت شود. محور مقاومت در این نبرد یک پیروزی بزرگ کسب خواهد کرد. موضوع حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران یک حادثه سرنوشت‌ساز از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ بود. مطمئن باشید که پاسخ ایران به این تجاوز قطعی است. بخشی از این نبرد، به فرسایش کشاندن و خسته کردن دشمن با تعیین زمان، مکان و چگونگی پاسخ است. حماقتی که نتانیاهو در موضوع حمله به کنسولگری ایران به خرج داد، باب پیروزی در این نبرد را خواهد گشود. همه باید خودشان را آماده کنند و برای هر احتمالی آماده باشند.

وی ادامه داد: برکات دستاوردهای زمینی، دریایی و حاکمیتی این جنگ شامل حال همه لبنانی ها خواهد شد. به مبارزان حاضر در جبهه لبنان که در آمادگی کامل هستند و روحیه بالایی دارند، درود می‌فرستیم. مقاومت لبنان از جنگ هراسی ندارد، برای هر جنگی آمادگی دارد و سلاح های اصلی را هنوز به کار نگرفته است. اگر دشمن به دنبال جنگ باشد ما از آن استقبال می کنیم و دشمن می داند که معنای جنگ با لبنان چیست.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان