Monday، 29 April 2024 | دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
1 2

گیلانیان به گزارش تابناک |  آخرین روز‌های سال ۱۴۰۲ با یک خبر پرحاشیه و جنجالی سپری شد و ادعا‌هایی را در مورد نحوه تملک یک زمین با ارزش در منطقه ازگل تهران و نقش حجت الاسلام صدیقی در این امر بیان شد که البته در ابتدا وی ضمن رد مطالب بیان شده در مورد خویش در نامه‌ای به دادستان تهران ضمن تائید این تخلف، از جعل امضای خود خبر داد. صدیقی از دادستان تهران خواسته بود که بدون در نظر گرفته شدن سوابق قضایی و عناوین سیاسی اجتماعی‌اش، به موضوع ورود کرده و ابعاد این تخلف را برای مردم روشن کند.

اما پس از چندین نوبت انتشار اسناد متقن و غیرقابل انکار ، ملک یک زمین در ویدئویی به صورت تصویری از مردم عذرخواهی و در بخشی از صحبت‌های خود اظهار کرد: در تاسیس موسسه غفلتی صورت گرفت که این غلفت از ناحیه من بود، نباید اعتماد می‌کردم. وی در بخش دیگری گفت: از اعضای موسسه آگاهی نداشتم و از وقوع غفلت در محضر خداوند استغفار می‌کنم و از مردم با همه وجودم عذرخواهی می‌کنم. وی افزود: موسسه منحل شد و ملک رسما به حوزه منتقل شده و به ثبت رسمی رسیده است.

 
در همین ارتباط سخنگوی قوه قضاییه هم در نشست اخیر خبری ضمن تایید اقاله شدن این عقد گفت: موسسه پیروان اندیشه‌های قائم برابر سند اقاله ثبت شده به شماره ۲۳۵۱۴ به تاریخ ۹ فروردین ۱۴۰۳ دفتر اسناد رسمی ۱۴۶۷ تهران مورد خریداری شده را به حوزه علمیه امام خمینی (ره) اقاله کرده است.

 
علی رغم این توضیحات و مطالبی که بیان شد واقعیت امر این است متاسفانه افکار عمومی به طور کامل اقناع نگردید و و نشانه‌های این عدم اقناع را می‌توان در واکنش گسترده کاربران فضای مجازی و حتی در چهارمین نمازجمعه‌ای که امسال در تهران برگزار شد کاملا به وضوح مشاهده کرد و حضور کم تعداد نمازگزاران و صف‌های پراکنده بیانگر این بود که طیف وسیعی از جامعه و با نگاه‌های مختلف از فضای مجازی گرفته تا صفوف نمازجمعه از توضیحات بیان شده اقناع نشده و این توضیحات را در اصل توجیهاتی می‌دانستند برای کم رنگ کردن تخلف برزگی که رخ داده بود.

باید متذکر شد تا کی نظام و انقلاب اسلامی مردم ایران که محصول صد‌ها هزار شهید و جانفشانی میلیون‌ها انسان مخلص و ایثارگر است، بابت سهل‌انگاری و تخلفات اطرافیان برخی از مسئولان باید زیر سوال برود و هزینه‌ی این کوتاهی‌ها شود؟ هر مقام مسئولی باید بداند، جایگاهی که در آن قرار گرفته زیر ذره‌بین و قضاوت دائم افکار عمومی است و حساسیت و مراقبت صدچندان را می‌طلبد و هیچ توجیهی برای کوتاهی‌ها پذیرفته نیست و اگر هم تخلفی رخ داد با توسل به معاذیر و توجیهات بدتر از گناه سعی نکند با فرافکنی اذهان جامعه را منحرف نماید، زیرا در دوران فعلی تصور اینکه مردم آگاه ایران را می‌توان گمراه نمود گناه بسیار نابخشودنی خواهد بود.

همچنین ستاد نماز جمعه به چه مجوزی حیثیت این گران سنگر انقلاب را برای توجیه عمل ناشایست وخلاف بین یک نفر چوب حراج می زند آیا دست درازی به اموال عمومی حتی اگر باز پس هم گرفته شود که آنهم با فشار افشاگری بود تخلف نیست ؟وآیا همین حداقل مجازات ممنوعیت امام جماعت وجمعه مو منین را هم نباید اعمال کرد؟ آیا قانون وشرع برای دست درازی به بیت المال بجز باز پس گرفتن اموال هیچ مجازاتی در نظر نگرفته؟یا برای بعضی در نظر گرفته وبرای بعضی نگرفته ؟اینکه مدعی العموم در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده باید پاسخ بدهد اما انتظار می رفت ستاد نماز جمعه تهران اعتبار نماز جمعه را که صحن مطهرش به خون شهدا مزین است را قربانی رفیق بازی نمی کردند.

صدیقی در نماز جمعه چه گفت؟

البته علی رغم همه این واکنش‌ها با بی درایتی و دهن کجی مسئولان ستاد برگزاری نمازجمعه به احساسات و سوالات مردمی حجت اسلام صدیقی به عنوان خطیب این هفته تهران تعیین و وی به مانند توضیحات پیشین خطاب به مستمعین نماز جمعه گفت: فضای تند برخاسته از بیرون و دشمنان من را نمی‌زنند بلکه مردم را می‌زنند، ولی این هجمه در بصیرت شما تاثیری نگذاشت و به همین دلیل بدهکار شما بوده و از شما تشکر می‌کنم. این‌ها که برای آبروی یک طلبه ناچیز به میدان آمدند، خدایا آبروی دنیا و آخرت آن‌ها را محفوظ بگردان.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با تکرار سخنان پیشین خود اظهار کرد: امت مومن و بابصیرت و همچنین نفس ضعیف خود را به تقوای الهی توصیه می‌کنم. تقوا نتیجه ایمان است. تقوا هم توشه آخرت و هم لباس است. انسان باتقوا هم آبرو دارد و هم تمکن زندگی اخروی نصیب او می‌شود.

وی ادامه داد: در این چند روز اخیر شبکه‌های مجازی قتلگاه جوانان و مسلخ آبرو‌ها شده و این طلبه و سرباز ناچیز آنان را بهانه قرار دادند و در اثر یک غفلت موجب شدند که دل مردم شکست. مردم ما را می‌دیدند گریه می‌کردند. از اینکه ما باعث شدیم به شما حمله شد، از شما مردم ایران و رهبر انقلاب عذرخواهی می‌کنم. خیلی بدهکار شما مستمعین این دو دهه خطبه‌های این ناچیز هستم.

خطیب جمعه تهران افزود: فضای تند برخاسته از بیرون و دشمنان من را نمی‌زنند بلکه مردم را می‌زنند، ولی این هجمه در بصیرت شما تاثیری نگذاشت و به همین دلیل بدهکار شما بوده و از شما تشکر می‌کنم. این‌ها که برای آبروی یک طلبه ناچیز به میدان آمدند، خدایا آبروی دنیا و آخرت آن‌ها را محفوظ بگردان.

وی همچنین گفت: ما بعد از ماه رمضان دیگر در زمین دشمن بازی نمی‌کنیم، اتحاد و انسجام داریم، اسیر شایعات نمی‌شویم، دروغ نمی‌گوییم، غیبت نمی‌کنیم و اخلاق الهی موجب انسجام دل‌ها بدست می‌آوریم. دشمن نمی‌تواند ما را از هم جدا کرده و ما را به گناه وادار کند که این خیلی مهم است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان