Monday، 29 April 2024 | دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
1 2

گیلانیان | استاندار گیلان با تاکید بر احداث مسکن روستایی از بانکهای عامل خواست با کاهش سخت گیری‌ها تسهیلات لازم را برای ساخت مسکن به متقاضیان روستایی پرداخت کنند.

اسدالله عباسی روز دوشنبه در جلسه شورای عالی مسکن گیلان گفت: در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی شعب بانکی که در روستاها، دهستانها و بخش ها قرار دارند در تامین تضامین سخت گیری چندانی نداشته باشند که این امر به افزایش تولید مسکن در روستاها کمک می کند.

وی اضافه کرد: با افزایش تولید مسکن روستایی که در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارد مساله بازآفرینی شهری مورد تاکید قرار گرفته و متقاضیان خود مالکی باتشویق، حمایت و کاهش بوروکراسی های اداری می توانند تسهیلات بهتری دریافت کنند.

عباسی، راه و شهرسازی را متولی تامین و احداث مسکن استان اعلام کرد و افزود : باید جلسه ای با حضور پیمانکاران و انبوه سازان برگزار شود تا با شنیدن نظرات آنها، برخی مشکلات موجود تعیین تکلیف و حل شوند.

استاندار گیلان تصریح کرد: مشکلات موجود در بخش احداث مسکن خود مالکی باید طی برگزاری جلسه ای با حضور معاونت عمرانی استانداری و مدیران بانکهای عامل به صورت اختصاصی حل شود.

وی عنوان کرد: در اجرای طرح بازآفرینی شهری هم جلسه ای با حضور شهرداران تشکیل شود و شهردارانی که در این زمینه عملکرد مثبتی داشتند مورد تقدیر قرار گیرند و آنانی که عملکرد ضعیفی داشتند نیز توبیخ شوند.

وی با قدردانی از مدیران عامل بانکها در پرداخت تسهیلات مسکن خواستار تعامل آنها با متقاضیان این بخش شد و گفت : درصورت بروز مشکل برای پیگیری و رفع مشکلات فرا استانی مکاتبات و مذاکرات را لازم انجام می دهیم.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: در استان گیلان ۱۲۱ هزار و ۶۳۶ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که تا کنون برای ساخت ۱۷ هزار و ۶۱۹ واحد مسکونی زمین به مساحت ۲۰۶ هکتار تامین شد.

محمدرضا فلاحتگر، تعداد واحدهای دارای قرار داد سازنده را ۹ هزار و ۲۲۶ واحد اعلام کرد و افزود : در استان ۳۵ هزار ۲۶۰ واحد مسکونی در قالب این طرح در دست اجراست.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان نیز در این جلسه گفت: در ساخت مسکن خود مالکی روستایی ۹۵ درصد متقاضیان واجد شرایط به بانکهای عامل معرفی شدند.

حامد دائمی ادامه داد: در بهمن ماه ۱۴۰۲ سهمیه استان در ساخت مسکن خود مالکی از هفت هزار واحد در سال ۱۴۰۱ به ۱۱ هزار واحد افزایش یافت که از این تعداد حدود ۹ هزار ۸۳ متقاضی به بانکهای عامل معرفی شده و سه هزار ۴۰ نفر نیز موفق به عقد قرارداد شدند.

وی تصریح کرد: هم اینک پنج هزار و ۱۰۷ واحد در مسکن روستایی به مرحله بهره برداری رسیده است؛ در مسکن محرومان هم چهار هزار و ۷۰۰ متقاضی در قالب هفت تفاهم نامه شناسایی شدند که سه هزار و ۲۵۰ واحد از این تعداد تکمیل و تحویل مددجویان شده است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان