Thursday، 28 March 2024 | پنجشنبه، 09 فروردین 1403
1 2

گیلانیان : ساسان اکبری پور در دیدار کارکنان محیط زیست این شهرستان با امام جمعه آستارا، مرزی بودن این شهرستان را موجب بروز مشکلات زیست محیطی و لزوم توجه ویژه به حفظ محیط زیست دانست. وی با اشاره به تولید روزانه 100 تن زباله در آستارا، افزود: با توجه به ورود مسافران تابستانی این آمار در برخی مواقع به روزانه 120 تن هم می رسد.

این مسئول، آلودگی رودخانه های آستارا را از دیگر مشکلات زیست محیطی این شهرستان عنوان کرد و گفت: هم اکنون این آلودگی به حدی رسیده است که هیچ گونه آثار حیات در آنها دیده نمی شود و این رودخانه ها عملا به معبری برای انتقال فاضلاب شهری به دریای خزر تبدیل شده است. وی با بیان اینکه محل دفن زباله شهرستان با اعتبار استانداری محصور شده است، ادامه داد: با این اقدام ضمن جلوگیری از تغذیه احشام و حیوانات وحشی از زباله ها یک نگهبانی نیز در ورودی این محل ایجاد کردیم. اکبری پور، نصب دستگاه امحا گر زباله های بیمارستانی در محل بیمارستان شهید دکتر بهشتی را از دیگر اقدام های اخیر محیط زیست آستارا عنوان کرد. وی، شهرستان مرزی آستارا را پیشانی نظام دانست و خاطرنشان کرد: هر گردشگر خارجی یا داخلی که وارد این شهرستان می شود با وضعیت آلودگی رودخانه ها و نبود سیستم فاضلاب شهری مواجه می شود که این مشکل دیرینه شایسته آستارا نیست.

رئیس محیط زیست آستارا اضافه کرد: آستارا از نظر زیست محیطی نمونه یک گیلان کوچک محسوب می شود که تمام ویژگی ها از جمله کوه، جنگل، ساحل دریا، مرتع و غیره را دارد. وی، پلمب یکی از واحدهای آلاینده شن و ماسه، توقیف 10 دستگاه تراکتور در حین تخریب محیط زیست، دستگیری 20 نفر در حین صید غیرمجاز و پالایش تمام صنایع تولیدی شهرستان را از جمله مهم ترین عملکرد سه ماهه اخیر اداره محیط زیست آستارا عنوان کرد و افزود: امیدواریم با همکاری مسئولان سازمان محیط زیست مشکل کمبود پرسنل این اداره در آستارا و فشار زیاد کاری که به پرسنل موجود در اداره وارد می شود برطرف شود. امام جمعه آستارا نیز در جلسه مذکور، طبیعت را مخلوق خداوند برای آسایش مادی و معنوی انسان ها دانست و اظهار کرد: اگر محیط زیست انسان ها سالم باشد سلامتی آنها نیز برای رشد و تعالی و در نتیجه پیشرفت جامعه فراهم می شود. وی، با اشاره به اینکه خداوند در آیاتی از قرآن کریم انسان ها را به تفکر و نظاره کردن در طبیعت سفارش کرده است، افزود: ماشینی شدن روز افزون جامعه و عدم مدیریت مناسب امور از جمله عوامل تخریب محیط زیست در جامعه امروزی محسوب می شود.

حافظ نیا، تلاش های شبانه روزی ماموران محیط زیست را در راستای حفظ حراست از نعمت های خدادادی ارزشمند خواند و تصریح کرد: در قرآن کریم آمده است که در راه خدا از سرزنش هیچ کس نهراسید. وی، با قدردانی از خدمات کارکنان محیط زیست آستارا خطاب به آنها، خاطرنشان کرد: با قدرت راه خود را ادامه دهید و بدانید که پشتیبانی معنوی ما را به همراه دارید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان