Tuesday، 30 April 2024 | سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
1 2

گیلانیان : استاندار گیلان گفت: سفر وزرای راه و شهرسازی و نیرو به استان های شمالی کشور، نقش موثری در سرعت بخشی به رفع مشکلات مناطق برف گرفته دارد

ˈمحمدعلی نجفیˈ افزود: از آنجاییکه سفر وزرای یادشده، به دستور رییس جمهوری است و تنها مربوط به پیگیری امور مربوط به وزارت خانه های متبوع نمی باشد، به طور قطع نقش موثری در شتاب در خدمات رسانی به مردم دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که با برآورد اولیه خسارات و گزارش وزرای نیرو و راه و شهرسازی به دولت تدبیر و امید، اعتبار لازم برای جبران خسارات تخصیص یابد.

استاندار گیلان عمده ترین مشکل را مربوط به فرسودگی و مستهلک بودن تجهیزات و ماشین آلات برف روبی خواند و گفت: باید دستگاه ها و وزارتخانه های مسوول، امکانات لجستیکی بیشتری در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم روند خدمات رسانی به مردم را سرعت بیشتری ببخشیم.

نجفی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بازگشایی محورهای ارتباطی مسدودشده در مناطق شهری و روستایی گیلان تصریح کرد: راه حدود 50 تا 60 روستای گیلان مسدود است که در تلاش هستیم حداکثر تا فردا نسبت به بازگشایی مسیرهای یادشده اقدام کنیم.

وی ادامه داد: از 40 حادثه طبیعی در جهان، 30 نوع آن در کشورمان به وقوع می پیوندد و بیشتر این حوادث در گیلان نیز به وقوع پیوسته و این استان از لحاظ تنوع بروز بلایای طبیعی، جزو چهار استان نخست کشور است.

استاندار گیلان اضافه کرد: هم اینک مشکلی در زمینه گازرسانی و برق رسانی به مردم در استان وجود ندارد و تمامی نانوایی ها و واحدهای خبازی فعال است و هیچ مشکلی در بخش توزیع آرد و گندم برای تامین نان مردم وجود ندارد و آمادگی مقابله با بحران، پیش از این اندیشیده شده بود.

در پی بارش شدید برف در استان های شمالی کشور بویژه غرب استان مازندران و استان گیلان، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری به عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و حمید چیت چیان وزیر نیرو دستور عزیمت به این مناطق را صادر کرد تا در اسرع وقت ضمن رسیدگی به مسایل و مشکلات ناشی از بارش سنگین برف ، از نزدیک پیگیری های لازم برای بهبود شرایط مردم را به عمل آورند./منبع : ایرنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان